Itt is én vagyok:

IndaFotó - Kalti képei

Mi mondtuk:

2010.03.10. 18:47 Kalti

Miért pont Mercedes?

Címkék: csiga merci merga

12-13 éves koromban azt mondtam, hogy a francnak se kéne merga, az túl hivalkodó, nagypapás, sose vennék. 17,5 éves koromban elkezdtem a vezetői engedélyem felé vezető úton topogni, eljutottam a rutinpályáig. 

Ekkor kaptam egy listát, nevekkel, autótípusokkal, telefonszámokkal és talákozási helyekkel - pontosabban tanpályákkal. A mercis csak véletlenül esett bele. Úgy voltam vele, mindegy, min tanulok meg vezetni, ugyanúgy működik az összes, leszartam, hogy hosszú vagy rövid, benzines vagy dízel, legyen pedálja, kormánya, meg négy kereke. Felhívtam ha jól emlékszem egy Puntóst, egy Clióst, meg talán az Swiftest, a Mergát valamiért a végére hagytam. Szimpatikus hang a telefon másik végén, igen, ráérek, két hét múlva tudok kezdeni, persze, majd lebeszéljük. Így kerültem egy Mercibe. 

Láttam már előtte, egyből megismertem: nem sok 190D szaladgál Csigavéres táblával a tetején, és matricákkal az oldalán. Itt ott rozsdállot, lógott kicsit a lökös, hiányoztak díszlécek, de nem igazán érdekelt. Beültem, bent, ha lehet még rosszabb. Óra szerint 260 ezer ha jól emlékszem, de mintha Gyuri - az oktatóm - azt mondta volna, hogy ez nála szaladt bele, előtte ki tudja mennyit ment. 4-500 ezer közé saccoltam az össz futásteljesítményt, ennek felét tanuló autóként, tehát kapott ez mindent, csak szeretet nem. Az ajtóbehúzót lekönyökölte egy elődöm, az indexkapcsoló visszahúzópöcke is már a múlté egy agresszívan irányt jelző tanulónak hála. a váltó kopott, a mászerfal kicsit repedt, az üléseken valami Homasitás, szürke-fekete sárkányos huzat. És kosz. Meg kosz. Beültem a kicsit nyikorgó, kcisit kiült, de még mindig kényelmes ülésbe és akkor jöttem rá, mitől lehet szeretni egy Mercit.

Áll a Birodalmi Csillag az orrán. Fehér tepsi, a végén ágaskodik a Mercedes csillag, bent kicsit lelakott, mégis otthonos, kopakt mérete ellenére tűrhető hely. Aztán jöttek persze a meglepetések. Csak egy bajuszkapcsoló van? Azzal törlök-villogok? Hö? A két oldalon különböző lehet a levegő hőmérséklete? Hö? 86-os volt, ha jól emlékszem. 2 literes szívódé, 4 gangos váltóval, kőkemény kuplunggal. Lógott a bele szegény autónak, szar volt a kuplung munkahenger, ezért időnként duplán kellett kuplungolni, mert eleresztette a nyomást. Az indexet nekem kellett visszahúzni, az elakadásjelzőt el kellett felejteni, mert beragadhatott a kapcsolója - imádkoztam érte, hogy majd a mászaki ellenőrzésen ne kelljen használnom a rutinvizsgám elején. Zörgött mindene, lógott az egész bele, mégis volt benne valami, ahogy toltam magam előtt a célkeresztet, tekertem az óriási kormányt, indexeltem az egyetlen bajuszkapcsolóval... Valami Merci szerű.

Azt éreztem, hogy ez elmegy legalább még 300 ezret, minimális törődéssel. És hiába véres a torka, ment, megállt, kanyarodott, nem jöttek ijesztő hangok sehonnan. Elképzeltem milyen lehet ugyanez az érzés újként, nagyobbként. Akkor jöttem rá, hogy kell nekem egy Merci. Nagy, kocka. És ha már, akkor automata, nagy motorral. Azóta csorgatom a nyálamat egy jó kis W124-esre. Az ésszerűség miatt 300D-re, naná. 

Most megyek, berakom az Astrát a garázsba és megsimogatom, hogy ne higgye, hogy nem szeretem. Mert szeretem nagyon is. Csak hát nem áll a csillag az elején. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr211829347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása