Itt is én vagyok:

IndaFotó - Kalti képei

Mi mondtuk:

2007.12.15. 13:38 Kalti

Hibriddel taxizók, gyűljetek!

Címkék: hibrid taxi prius

Számomra felettébb felüdítő látvány volt a Mester utca - Ferenc körút talákozásánál egy ilyen taxit látni. MIért van ilyen kevés? A taxik nagyrésze a főváros dugóiban araszolgat, feleslegesen szennyezve a környezetet, és pazarolva a benzint. Miért ne mehetne elektromosan? Ha szükség van rá, bekapcosl a benzin motor, de CSAk ha szükséges. Dugóban álláshoz pedig marhára nem létfontosságú arobbanómotor. Csendesebb, takarékosabb lenne ha villanydugóznánk. A 7 milliós ár nyilván nehzen megemészthető, de ez már az állam butasága. Külföldön hatalmas kedvezménynek örvendenek a környzeetbarát autók, itthon pedig a nagy semmi. Így nem számíthat a taxis arra, hogy az állam majd megtámogatja az új munkaeszközt, végül is kit érdekel az hogy mi vana városban? Kár hogy ilyen fehér holló ez a látvány, örömmel látnék több ilyen taxit is.



További kellemes szomhat délutánt mindenkinek!

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr80264814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

felfog6atlan 2007.12.15. 14:48:09

Az illetékeseknek üzenném:Tessék elmenni Montenegróba, és megnézni, Budvában pl csak Priusokat láttam taxiként. Ezekszerint ott környezettudatosabbak az illetékesek mint itt.

Szóval én támogatom a dolgot.

zebi 2007.12.15. 14:58:50

A 7milliós ár riasztó? Akkor a taxismerciket negyedáron veszik, vagy hogy?
Nem, az a riasztó, hogy mercistaxisnak lenni presztízs, szerintük. Úgy nagyobb arccal lehet ganajnak lenni.
Egy Priusban ülő taxisról esetleg azt lehetne hinni, hogy becsületes állampolgár, nem a törvény és a KRESZ fölött álló entitás, és kiközösítik a kollégák.
Na jó. Tisztelet a kivételnek.

Hibrid taxit, hibrid buszt, egyetértek!

tihi 2007.12.15. 15:19:29

ahamm, meg azért az sem szól a hibrid taxi mellett, hogy a benzin utáni ÁFA nem igényelhető vissza, mint a diesel esetében.

Komplikato 2007.12.15. 15:28:11

"ahamm, meg azért az sem szól a hibrid taxi mellett, hogy a benzin utáni ÁFA nem igényelhető vissza, mint a diesel esetében."

Öööö, nem vagyok egy matekzseni, de nem az egyik lényege a hibridnek, hogy felét (se) fogyasztja? Mert akkor ez nem egy érv. Egyébként is elég nagy bajok vannak az itthoni (nem) támogatással. Nem támogatják a bioüzemanyagokat, mert az az álam megkárosítása, büntit kell fizetni elektromos autóra (?) mert nincs benne katalizátor, és más hasonló "értelmes" törvénykezések vagynak itthon.

Szivesen látnék állami támogatású hibrid és/vagy üzemanyagcellás buszokat és taxikat itthon. Nem csak budapesten.

Káposztakukac 2007.12.15. 16:27:27

ez hülyeség, a bibrid autókat támogatja az állam. minimáéis rájuk a regisztrációs adó. azt hiszem valami 125 ezer ft. mindesnesetre sokkal kevsebb, mint egy tdi passatra, mégis utóbbiból van több taxi. a taxitársaságok meg a toyota árképzése miatt nincs több prius taxi. az üzemanyag költséegeket meg taxisoknál üzemi költségként el lehet számolni. mindegy, hogy dízel vagy benzin.

Tenoce · http://www.deezer.com 2007.12.15. 16:35:57

Sok taxis azert nem akar, mert fel hogy kicsi a csomagtere. Milyen ciki lenne egy repteri fuvart visszautasitani, ha 3-an utaznak 3 boronddel...

Totya a taxis 2007.12.15. 17:54:51

Mint szakmabeli mondanám, hogy a Pesten futó csillagosorrúak nagyrésze Németországban már leadott kb. 200000 km-t futott autó ami ide még jó a sok"szakember" szerint. A csomagtérről meg annyit, hogy egy 211-es Merci- ha úgy jobban tetszik a "dülledtszemű"- csomagtere akkora, hogy két normális bőrönd után vakarhatod a fejed hova teszed a motyót. Úgy mellesleg azt a 7 millát ki is kell ám termelni és ameddig egy Octavia-t(a sima változatba belefér egy kisebb falu) megkapod 3,8-ért , két kilóért belepattintom a gázt, aminek a károsanyagkibocsájtása valamivel a nulla felett van, plusz 170-ért tankolok bele per liter az vegyen hibrid autót akinek áll otthon a zsákban ennyi, vagy teve volt valmelyik rokona. Ez is egy szakma ám, amit igaz nem tanitanak iskolában, de ha nem tudsz számolni akkor baromi gyorsan elviszi a bank alólad a hibridkédet.

smici27 · http://vilagfajdalom.blogspot.com 2007.12.15. 17:59:42

A környezet tudatosság persze ráférne az államszervezetre is.
Verheugen
volt magyarországi eu megbízót, most eu alelnök, egy zöld bmw 7
-sel
furikázik

smici27 · http://vilagfajdalom.blogspot.com 2007.12.15. 18:04:17

Totya a taxis - Tényleg egy szakma, de ebben az esetben a szabályzók megalkotólyának kéne olyan gazdasági környezetet teremtenie amiben azt mondod, hogy nem az Octavia, hanem a Prius, vagy Merci helyett Lexus.

dan 2007.12.15. 18:22:29

de ti miért nem tudtok helyesen írni? "megalkotólya"? "eu megbízót"?

Misi · http://www.toyotaclub.hu 2007.12.15. 18:26:07

A Prius regadója 160.000 HUF.
A gond tényleg az, hogy nagyon sokára hozza vissza az árát...

Spongya 2007.12.15. 18:30:43

A fő probléma a hibrid autókkal, hogy még mindíg 1-2 literrel többet fogyasztanak mint egy modern TDI motor. Egy priussal - ha ügyes vagy és finoman nyomod - akár 6 literrel is el tudsz járni. Egy Prius méretü dizellel meg ügyanez 4 liter. Miröl is beszéünk akkor??? Amerikában félnek a dízel autóktól. Minden benzinkúton ki van írva hogy a dizel rákot, vetélést, stb. okoz, főleg csak teherautóban használják. Ezért nincs még dízel hibrid, pedig az igazi áttörés lenne! Arról pedig ne is beszéljünk, hogy a hibrid autók 3-4 évente esedékes akku cseréje komoly költség és mégkomolyabb környezetvédelmi probléma. Szóval szerintem ez a hibrid dolog inkább csak marketing dolog, mint valodi megoldás a környezetszennyezésre.

Káposztakukac 2007.12.15. 18:34:08

smici: a prius nem azért 7 millió, mert annyi adó van rajta, hanem mert a toyota annyiért adja... spongya: akkukra a toyota azt hiszem 12 év garanciát vállal. nicns akku-csere!

Spongya 2007.12.15. 18:47:00

Prius NHW11 (2000)- 5 év vagy 100.000 km, amelyik előbb bekövetkezik
Prius NHW20 (2003)- 3 év vagy 100.000 km, amelyik előbb bekövetkezik, kivéve a hybrid-rendszer komponenseire, melyekre 8 év vagy 160.000 km-ig vállal garanciát a Toyota


Igen! Nem 12, de ez már valami, más kérdés, hogy az akkumlátorokat a Tojota a hibrid rendszer részének tekinti-e? Ettől függetlenül az akkumlátorokat előbb utóbb cserélni kell!

Kobak 2007.12.15. 20:11:46

Spongya: 12, vagy 8 év. Nem mindegy? Ott van a 160e km, azt pedig taxis üzemben elég hamar elérik az autók. Aztán onnantól már nincs garancia, akár a hybrid rendszer része, akár nem.

Másrészről: USA-ban Toyota Camry Hybrid 25200 USD (4,444,020.- HUF). Szóval valamit mi itt a naaagy ajrópában elég jól elcseszhetünk... de az sem jobb, ha ebben szándékosság van :(.

Karcsi 2007.12.15. 20:30:09

Ezek a hibridek nem jelentik az áttörést mert nem akarok beszólni de a motor beindításakor kb annyi káros anyag jut a levegőbe mint majdnem 10 perc járatás alatt.Egyenlőre senki nem szabályozza azt hogy a beindításkor mennyi lehet a CO kivéve az euro 6 ami még nincs érvényben.Egyébként az állam oedig minimális adót tesz a Priusra és a Tolyota meg nemfog engedni mert ugyanis ő szabja az árat.(amúgy kicsi és ehez képest nagyon drága+nem csökken úgy a fogyasztás mert miután lemerül az aku az után a motor jár és mint tudjuk fel is kell tölteni a generátornak az akut amire csak nagyobb teljesítmnyű generétor képes és ez több energiát igényel meg elég sok időt szóval szerintem az araszoló taxisoknak pont nem érné meg.)Hozzátenném hogy én nem is szertem ezt a fajta hibridet mert szerintem egy nesuze semmi fogd meg jól.Ez a sok elektronika annyi meghibásodással rendelkezik hogy állandóan csak szervízbe fogsz vele járni.
Egyébként hozzátenném hogy mindenki veri a dízelekrte de pl menj egy dízel mögé(jó, gyári állapotú)és szippancs egy nagyot.Olyan aldehides a kipufogógáz hogy dobsz egy hátast, és tény hogy ez is környezetszennyező, csak ezt még nem szabályozza semmmilyen rendelet szóval ezt még lehet majd 5 év múlva zzal is problém a lesz.Ehez kapcsolódóan mivel a közösnyomócsöves dízeleknél óriási az igénybevételPL:130 00Bar-os üzemanyagnyomás a polasztóba valamint 3-400 baros égési csúcsnyomás ezért nagyon hamar elfáradnak az anyagok és sok a hiba valamint mivel nagyon precíz és pontos szerkezetről van szó ezért a "szerze dízelt occsóért" egy perc alatt tönkreteszi az üzemanyagellátórendszert,és megáll az autó mint a szög.Egyébként ezek az autók nagyon jók de ha már mrgvesszük őket 4-5 -6... milló forintért lehet hogy nem kéne sajnálni 10 000 forintot az üzemanyagszűrőre és LE IS KÉNE AZT CSERÉLNI IDŐNKÉNT!!!!! mert ennek hiánya okozza a meghibásodások 90% át!!!!!(egyébként ez az autó vételárának 500 százada ez az össeg.)
És a bioüzemanyagokkal nem csupán az a probléma hoy olcsó és nics az államnak belőle annyi haszna hanem az is hogy csak 3 anyagból készült biodízel károsanyagkibocsájtása jobb mint egy dízelé és csak minimálisan.(egyébként az állam akkor vet ki erre adót amikor akar)
Vaamint azok a mercik amik az utakin taxiként futnak sokkal de sokkal rosszabb állapotban vannak mint amit jóérzésű ember megvesz és az órában lévő 20 000 000 millió kilóméter csak úgy hihető hogyha belevesszük a 3 szori átfordulást és ezek az autók bagóért cserélnek gazdát de annyit is érnek.

Kobak 2007.12.15. 20:33:29

Ja és USÁból behozni sem olyan jó dolog, mert hiába olcsóbb, nagyobb, tágasabb, regadó csak 160e, node USA ugye nem EU, tehát van vám, különböző illetékek, majd az egészre (nyilatkozni kell, mennyi volt a szállítási ktg és arra is!) +áfa.

Egyszer már kiszámoltam a 4,5 M-s Camry Hybrid épphogy drágább lesz mint a Prius... viszont itt a Camryra nincs gar :(

Egyébként én is csupán jó kísérletnek tartom ezt a hibridesdit. Főleg magán felhasználásnál. Taxi, vagy más nagyobb futásteljesítményű felhasználásnál azért óvatos lennék vele. És abban sem vagyok biztos, hogy a környezetterhelés egyenlege negatív, ha beleszámoljuk az akkumulátorok előállításának, elbontásának a terhelését is.

Ugyanakkor akár kevésbé környezetszennyező, mint nem hibrid társai, akár nem, eddig ez a legjobb próbálkozás az autók által okozott környezetszennyezés csökkentésére. És most a megvásárolható, kész termékekre gondolok, nem a már évek-évtizedek óta ígérgetett, de soha meg nem valósuló kísérletekre.

Árpi 2007.12.17. 18:39:17

Csináljunk autós müsort!!!! És az első kocsi a Samarám lesz!!! Na mit szoltok??? Mindenki benne van!!! Karcsi, Kalti, Atka??? Ez jobb lesz mint a Totalcar!!! Sőt itt lesznek rallyautók is!!!!JEEEEEEEEEE!! Nyáron a jóidőben lesz az első forgatás!

Kalti · http://kalti.blog.hu 2007.12.20. 20:35:43

Árpi, nagyfaterod szamara.

Bocsi, nem akartalak lelombozni.

Brúnó 2007.12.21. 16:31:57

Szia mindenkinek!

Szóval hát Kalti teljes mértékben igazad van abban ,hogy a hibrid nem károsít meg teljesen takarékos.Viszont az a 7 milleres ár hát nem tom........(Abból már olyan MINI COOPER S-t veszek ,hogy mindent oda vág igaz ,hogy nem hibrid de az élmény nem marad el!)visszont azt tudom ,hogy ez a drága látos zsidó bérenc politikusainknak köszönhető ,mert már azt sem tudják ,hogy milyen adót vessenek ki ránk.Tudod ebben az a baj ,hogy a birka nép ehez csak tapsolni tud sajnos!Na mindegy az a lényeg ,hogy nem vetem meg a hibridet mert van sok elönye de nekem valahogy nem jön be.

Bánáti 2007.12.23. 15:51:46

Ki ez a sok arc Kalti?? nem istudtam h ilyen népszerű lett a blogod. Na mindeggy ehhez a cikkhez csak annyit hogy ez a hibrid prius egy nagy szar és nem én mondtam hanem a tulajdonosa aki a képen látható autóban szokott ülni.

Bánáti 2007.12.23. 15:54:14

Ja egyébként Zebi enyhén nem tudja miről beszél, nem is értem mér szól olyanba bele amihez nem ért!!!Írt volna vmi kis hozzászólást a Priusról és ennyi ehelyett írt egy hatalmas böszmeséget a taxisokról.

Bánáti 2007.12.23. 16:00:32

Ja és a környezetszennyezésről meg annyit hogy azt legfőképp azok okozzák akik egyedül utazgatnak a 15-20 éves autóikkal vagy akár az ujjakkal is.
süti beállítások módosítása