A hibrid témát érintő poszt vitára adhat okot.
Abban az összes hozzászólónak igaza van, hogy a hibrid is szennyezi a környezetet, egyértelműen nem szabad valós "nullemisszióról" beszélni. Azonban a jelenlegi alternatívák közül ez az egyetlen, amely bárki számára megvásárolható. A hidrogéncellát már teszteli a Honda, több típusából is kialakított FCV típust, azonban ezek csak amerikában, 20-100 példányban futnak, és kb. 600 dollár a havi bérleti költség, mellesleg csak kiválasztott személyek élhetnek a bérlési lehetőséggel (politikusok, színések, stb.).
Gondoljuk csak végig: A gázolaj és a benzin egyértelműen és kézzelfoghatóan szennyezi a környezetet. Mind felhasználás, mind előállítás során jelentős mennyiségű károsanyag szabadul fel. A hibridek, és elektromos autók esetében ugyan menetközben valóban nulla (vagy minimális) a levegő szennyezés, azonban az akkumlátorokat elő kell állítani, majd azokat 5-10 évente cserélni kell. Így mind az előállításuk, mind a hulladékként történő kezelésük nagymértékő terhelést jelent a környezetre nézve. Az elektromos autókat pedig fel kell tölteni, tehát otthon/munkhahelyen konnetorba kell dugni, azonban az ott folyó áramot is elő kell állítani valamiből. A növekvő elektromosautó használat pedig növekvő áramigényt jelent, tehát többet, több nyersanyagból kell előállítani. Tehát ez sem nyerő. A már említett hidrogéncellás autók vízet csöpögtetnek kipufogójukból, színtiszta hákettőót, viszont a hidrogént is elő kell állítani. Eleve van egy anyagunk, amiből kinyerjük, így már tönkreteszünk valamit. Aztán a kinyerés során is energiát (elektromos) használunk fel, ami szintén plusz környzetszennyezés. Illetve a hidrogént nagynyomáson cseppfolyósítani és tárolni kell, nyilván azt se a két szép szemünkért. VAlóban, egyik sem jár károsanyag kibocsájtás nélkül.
Nézzük a megújuló energiaforrásokat: víz kilőve, nem autózhatunk medencével és vízeséssel a hátunkon. A napergia jónak tűnhet, DE! Az előállított energiát itt is tárolni kell, a napelemeket is elő kell állítani, majd elhasználódás után valami történni fog velük. Emellett korlátozva is vagyunk, télen amikor hetekig nem látunk napfényt mivel fogunk menni? Frédibéni rulz. Szélenergiával megint csak nem haladhatunk, hülyén néznék ki egy 40 méteres szélmalommal a kocsi tetején, ráadásul a gyorsforgalmi magasságkorlátozójánál is bajban lennénk vele.
Akkor hát? Bringára mindenki? Nem, azt is elő kell állítani, az embert is etetni kell, és így tovább. Szőrszálhasogatni mindig lehet. Azonban amíg valaki nem találja fel az örökmozgót, addig nincs esély arra, hogy ez változzon; a mobilitás energiát igényel, az energia pedig környezet károsítással jár sajnos.
Amíg a perpetuum mobile feltalálsara vár, kénytelenek vagyunk ha nem is megszűntetni, de csökkenteni a környzetszennyezés mértékét. Rövidtávon sok megoldás létezik, és tűnhet életképesnek, de hosszútávon egyikkel sem tartható fennt a közlekedés. Csökkenteni pedig a kevesebb energiafelhasználással tudjuk, kisebb fogyasztással, könnyebb autókkal, megfontoltabb közlekedéssel.
Mindenki döntse el maga, szeretné-e az unokáit arcmaszk nélkül, zöld mezőn futkosni látni, vagy megfelel mindenkinek a szmog, meg a szürkeség. Vagy gondolkozzon mindenki a saját környezetkimélő hajtásrendszerén.
Kreatív álmokat mindenkinek!
2007.12.15. 21:34
Még egy kis hibrid
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr50265226
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Mi mondtuk: