Ha az ember külföldön jár, igyekszik a szemét nyitva tartani. Mégis csak idegen hely, idegen szokások, szeretne az ember minél több új dolgot befogadni, magáévá tenni. Ha az autóbuzi külföldre jut, extra figyelemre van szüksége, hiszen az épületek, emberek másságán kívül az autókra is figyelni kell. Ha nyugatra megy azért, mert ott gyakran talákozni olyan autókkal, melyek itthon sose jártak, vagy itthon már kiöregedtek. Keleten pedig... Hát igen, kelet kicsit más. Szóval most jöjjön Velence autós felhozatala. Sajnos nincs sok, lévén, hogy túlnyomórészt hajóval/csónakkal/gondolával járnak erre felé az emberek. Az alábbi képek sem pont Velencében, hanem Lidoban készültek. Íme:
Mopedautó, formavilág szerint a '80-as évek közepe-végéről. Teljes neve Sulky Kore 500.
A szépérzéki terrort enyhítendő itt egy Peugeot 504 Cabrio. Készült belőle coupé kivitel is, véleményem szerint sokkal szebb volt, mint ez. Mindkettőt a Pinifarina stúdióban vetették papírra. Jelen példány nincs a legjobb állapotban, nyitott tetővel hibátlannak mondhatnánk.
Kicsit közelebb napjainkhoz: Opel Corsa B Wagon. Itthon sose árulták, pedig szerintem lett volna kereslet rá. Ha a kombira nem is, a lépcsőshátúra biztosan. Igen, volt belőle szedán is, szerintem nem is nézett ki rosszul, ahogy a kombi sem. Jó, nem szépségdíjas, de egy Renault Thalianál mindenképpen harmonikusabb formájú. Egyébként Dél-Amerikában és Afrikában volt elérhető, szürkeimporton keresztül néhány hazánkba is jutott.
Fiat 500, nanááá, hiszen Olaszországban vagyunk. Bánáti rögtön kiszúrta a háttérben lapuló Volvot, most kivételesen az apróságokon van a hangsúly. A két régi mellé itt egy új is, bár ebből itthon is sok van. Attól még szép, bárki bármit mond.
Bizony egy Kacsa, anyakönyvezett nevén 2CV. Nincs a legjobb állapotban, mégis érdemes volt lefényképezni. Itthon sajnos nagyrészt kihaltak, pedig remek kis gépek - más kérdés, hogy mai szemmel rengeteg kompromisszumot kíván.
Közlekedéssel kapcsolatos, de nem autó az alábbi pár kép. Kerékpár parkoló. És használják is, akadtak évek ott rohadó, szétlopott kerékpár maradék is. De a kerékpárlánc nem volt elvágva.
Ferrari bicó gyerkőcöknek, ha jól emlékszem 400 euro körüli összegért.
Az olasz parkolási- és közlekedési kultúráról azt hiszem hallott már mindenki, az alábbi fotó is ékes bizonyítéka ennek. Panda vs. Alfa Romeo 159.
Ez pedig... Hát igen, van akinek méglyarázs, van akinek hajóállomás vana háza alatt. Akinek bejött az élet...
Mi mondtuk: