Tudjátok mi a közös az alábbi négy autón? Nézegessétek kicsit a képeket, aztán gondolkodjatok.
A megfejtés: mindegyik jobban néz ki kombi/wagon/estate/sports tourer/egyébagyatlanfantázianevek karosszériaváltozatban, mint lépcsőshátúként. Legalábbis az emberek nagy része szerint. Meg persze szerintem is, ezért lesz most ebből poszt.
Kicsit gonodolkoztam, hogy mi lehet ennek az oka, aztán rájöttem. Legalábbis szerintem ez tűnik ésszerűnek. Az NCAP van annyira humánus, hogy nem csak az autóban ülőket, hanem az autó elé tévedő nagymamákat is igyekszik óvni a sérülésektől ütközéskor. Ezt hívják gyalogosbiztonságnak. A lényeg, hogy gázoláskor a sértett minél kevesebb sérüléssel, lehetőleg életben maradva ússzon meg egy ilyen találkozást. A sérülések csökkentésének pedig az egyik legegyszerűbb módja, ha magasabb lesz az autó orra, így a gyalogos kevesebbet "zuhan". Meg persze nem rögtön a térdét töri el a lökhárító, hanem esetleg törés nélkül megússza, mivel a láb nagyobb felületen érintkezik az autó elejével. Kicsit lehet, hogy zavaros lett, de ennél egyszerűbben nem tudom elmondani. További apróságok egyébként, hogy puha lökhárítót csinálnak, minél kerekebbé teszik az autó elejét és a motorháztetőt is igyekeznek könnyen deformálódó anyagból készíteni, hogy minél inkább felvegye az elütött korpusz formáját. Tisztára mint egy ergonómiai gyógy-ágybetét, nem?
De maradjunk annál, hogy magasabban van az autó orra. Éppen ezért az autó orrnehéz lesz, legalábbis formailag. Nézzetek csak meg egy 4 ajtós, limuzin Mondeót. Ugye, hogy orra akar esni? Nah, erről beszélek én. A magasabb orral jobban harmonizál egy formás puttony, mint egy karcsú limuzin fenék.Optikailag kiegyensúlyozza a formát egy szép nagy fenék.
Szóval szerintem ezért néznek ki harmonikusabban, jobban a kombik 4 ajtós társaiknál. Szerintetek? Egyéb ötlet?
Mi mondtuk: