Itt is én vagyok:

IndaFotó - Kalti képei

Mi mondtuk:

2009.04.18. 21:34 Kalti

Kombik, formák, ötletek

Címkék: honda mazda ford forma opel kombi gyalogos ncap

Tudjátok mi a közös az alábbi négy autón? Nézegessétek kicsit a képeket, aztán gondolkodjatok.

A megfejtés: mindegyik jobban néz ki kombi/wagon/estate/sports tourer/egyébagyatlanfantázianevek karosszériaváltozatban, mint lépcsőshátúként. Legalábbis az emberek nagy része szerint. Meg persze szerintem is, ezért lesz most ebből poszt.

Kicsit gonodolkoztam, hogy mi lehet ennek az oka, aztán rájöttem. Legalábbis szerintem ez tűnik ésszerűnek. Az NCAP van annyira humánus, hogy nem csak az autóban ülőket, hanem az autó elé tévedő nagymamákat is igyekszik óvni a sérülésektől ütközéskor. Ezt hívják gyalogosbiztonságnak. A lényeg, hogy gázoláskor a sértett minél kevesebb sérüléssel, lehetőleg életben maradva ússzon meg egy ilyen találkozást. A sérülések csökkentésének pedig az egyik legegyszerűbb módja, ha magasabb lesz az autó orra, így a gyalogos kevesebbet "zuhan". Meg persze nem rögtön a térdét töri el a lökhárító, hanem esetleg törés nélkül megússza, mivel a láb nagyobb felületen érintkezik az autó elejével. Kicsit lehet, hogy zavaros lett, de ennél egyszerűbben nem tudom elmondani. További apróságok egyébként, hogy puha lökhárítót csinálnak, minél kerekebbé teszik az autó elejét és a motorháztetőt is igyekeznek könnyen deformálódó anyagból készíteni, hogy minél inkább felvegye az elütött korpusz formáját. Tisztára mint egy ergonómiai gyógy-ágybetét, nem?

De maradjunk annál, hogy magasabban van az autó orra. Éppen ezért az autó orrnehéz lesz, legalábbis formailag. Nézzetek csak meg egy 4 ajtós, limuzin Mondeót. Ugye, hogy orra akar esni? Nah, erről beszélek én. A magasabb orral jobban harmonizál egy formás puttony, mint egy karcsú limuzin fenék.Optikailag kiegyensúlyozza a formát egy szép nagy fenék.

Szóval szerintem ezért néznek ki harmonikusabban, jobban a kombik 4 ajtós társaiknál. Szerintetek? Egyéb ötlet?

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr461073310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szanszika 2009.04.19. 21:14:36

A blog büszkén laikus olvasójaként megkérdezném, hogy ez a néni-védős hülyeség igaz vagy Te találtad ki? Lényegében tök mindegy, mert én személy szerint, ha ipari termék tervező mérnök lennék, akkor b*sznék rá, hogy hány személy hogyan fog visszapattanni az autómról, a "művemről". Szerencsére ez csak az én kegyetlenségem és annak köszönhető, hogy az alkotást és a kreativitást előbbre helyezem az emberiségnél, továbbá nem avgyok és nem leszek mérnök (sajnos).

Egyébként nem gondoltál a laikus olvasó(i)dra Kedves Blogíró és forma szempontjából nincsen összehasonlítási alapom, ezért most a formai kritika elmarad (az autók fenekéről, orráról stb)...

Jó éjt mindenkinek xD

Kalti · http://kalti.blog.hu 2009.04.20. 20:00:51

Drága Laikus Olvasóm!

A néni védős hülyeség igaz. Valószínűleg az autógyárak is tennének rá magasról, és áldoznának inkább a forma oltárán, azonban egyre több szabványnak kell megfelelniük. Ha széttépi a mammer lábát, lehet, hogy nem kap típusbizonyítványt, nem kerülhet forgalomba.

Mellesleg az NCAP a végső 3-4-5 csillagos osztályzatába immár a gyalogos védelmet is beleszámolja. TEhát, hiába 5 csillagos az utasbiztonság, ha a gyalogost Cafatokra tépi az eleje, lehet, hogy csak 4 csillagot kap meg. Az NCAP verdiktnek pedig nem kis reklámértéke van, a Renault nagyon szívesen használja reklámozásra azt, hogy a teljes modellpaletta 5 csillagos minősítéssel bír. Mellesleg a SAAB és a Volvo hírének is jót tett, hogy svéd acélból vannak.

Az összehasonlítási alapot nyújtó képek utólag nekem is eszembe jutottak, hamarosan pótlom őket. Itt jegyezném meg, hogy nem biztos, hogy a kombi segge szebb, de az egész forma valahogy harmonikusabb. Lehet, hogy maga a segg nem szép, összességében mégis csinosabb.

szanszika 2009.04.20. 20:07:39

Heheh, legközelebb majd így figyelem meg a ronda nőket: lehet, hogy a seggük nem szép, de harmonizál a ronda fejükkel és ennek a harmóniának köszönhetően összességében csinosak lesznek.

Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád) 2009.04.27. 17:50:53

Jók a képek Kalti. THX. Mi sosem vagyunk lusták.
süti beállítások módosítása