Itt is én vagyok:

IndaFotó - Kalti képei

Mi mondtuk:

2009.06.16. 18:23 Kalti

Törne le a keze...

Címkék: isuzu olaj anyád f caravan astra szűrő kendács kókány olajcsere tömítés

Múlt hétvégén (vagy talán az előtt?) megkért Ibi, hogy vessek véget az olajcsöpögésnek, amit az Astra produkál huzamosabb ideje. Korábban tettünk már rá egy kísérletet, amivel ha megszüntetni nem is, de csökkenteni tudtuk az olajcsöpögést.

Karcsitól megrendeltem az alkatrészeket - ráfért az olajcsere is, ezzel együtt szűrők is napirendre kerültek - majd nekiláttam. Leengedtem a koromfekete olajat, kicseréltem az olaj- és levegőszűrőt, aztán elkezdtem lebontani az olajteknőt, mivel úgy tűnt, hogy kicsit megunta az életét a teknő tömítése. Kijött szépen minden csavar, csak egy nem. Természetesen az, amelyik a legeldugottabb helyen, sarokban, a bölcsőtől alig hozzáférhető helyen van. Szépen elvolt nyalva a 10-as hatlapfejű. Közben apu is segítségemre érkezett, miután bő 1,5 órán keresztül gyakoroltam a csavarral a nemi élet különböző válfajait. Próbáltuk ráütni az eggyel kisebb, 9-es kulcsot, próbáltuk betört csavar kiszedésére készített segédeszközzel, de sehogy nem volt hajlandó megmozdulni, így bármennyire is lenézendő, de feladtuk és bíztunk benne, hogy majd valami szakértő egyén el tud bánni a problémával.Majd elfelejtettem: a karter pereme szét volt barmolva, látszik, hogy egyszer már szenvedett vele valaki - valószínűleg az, aki szinte szabályos körré alakította a csavar fejét.

Az Astra ma jutott el a hozzáértő személyhez - röviden és tömören Gyula - aki végigszenvedte vele a napot, hála az égnek több sikerrel, mint én. Karcsitól rendeltem múlt héten egy olajteknő tömítést, mert amit korábban vettünk az valmilyen úton módon elszakadt. Itt kellett szembesülni a következő problémával: a két tömítés köszönő viszonyban sincs egymással. Amit Karcsi hozott, az szabályos téglalap alakú, ami pedig nekem keleltt volna az erős túlzással L alakot formáz.

Gyula lebontotta a kartert - lövésem sincs hogyan szedte le a csavart - és mit látott? Hát elöregedett tömítést nem, az biztos. Tömítés ugyanis nem volt! Tömítőpasztával volt kikenve az egész, amit szépen lassan megcsócsált a motorolaj. Jó, mi? A lemálló apró darabok pedig finoman szólva is korlátozták munkavégző képességében az olajszivattyút, ami nem szállított kellő mennyiségű olajat. Mázli hogy nem sült be az egész kóceráj. Gyula nekiállt alkatrészt szerezni, és mint kierült, az autóval valami nincs rendben. Ugyanis nagyon úgy fest, hogy a téglalp alakú F Astrához való, ezt az ISUZU dízelt azonban Mitshubishibe, Mazdába és tudja a bánat. Úgy tűnik jbbnak látták, ha módosítanak rajta egy kicsit, épp csak annyira, hogy szívjon vele az ember, ha egyszer hozzá kell nyúlni. Az Opelben Mitshubishi motor van. Valószínűleg volt egy motorcsere, a forgalmiban a gyári motorkód van, így érthető, hogy miért nem passzolt a tömítés. Ja, plussz poén, hogy a szerelő miután kimentette a kartert a centi vastag olajárból kiszúrta, hogy van rajta egy kis repedés, úgyhogy ezt is orvosolta gyorsan.

A Karcsi által hozott olaj és olajszűrő a kukában végezte, ugyanis a bő egy hete beletöltött olaj koromfekete volt, ami valljuk be, nem egészséges. Gyula szerint azért volt ez, mert az olajszivattyú nem mozgatta meg rendesen az olajat... A pontos mechanizmus valahogy nem áll össze nekem, nem értem miért lett fekete, de mindegy is. Az olajszűrő viszont tele lett a szétmálló tömítőpasztával, így az is a kukában végezte.

Holnap lehet megyek vele egy karikát, érdekelne, hogy változott-e valamit az autó most, hogy rendesen kap olajat. Az előző szerelő - Ibi férjének ISMERŐSE, naná, ismerős szerelő ritkán jó úgy tűnik - remélem egyszer szembesül majd a saját munkájával, már ha ezt munkának lehet nevezni. Őszintén gratulálok hozzá, törjön le a keze.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr771189335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bánáti 2009.06.21. 22:26:31

jo lenne kalti csak kihagytál létfontossűgú szavakat; klaszz, katyvasz, gyujtás!!!!(tom h ez a kormolos fajta de azért vhogy...)
na jovan ki vagyok ütve, elnyúlok :D

Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád) 2009.06.22. 20:27:48

NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ


Tudod Bánáti klassz amit írtál csak sajnos nem nagyon értem mert az egész egy nagy katyvasz. Szerintetek itt minden összefügg mindennel??? Mert akkor lehet hogy a múholdas követörendszer rá van kötve az indítórendszerre, és az nagy gáz, mert akkor ezt még JIMMI(Nem a király, ő máshogy király)tehát még ő se tudja kikötni??????????
Szerintem egyébként az a baj hogy nem járattátok be az Astrát hátrafelé 160-al.

Nam mindegy. Ja és ne ströljétek a kompjútert reggeltől estig:-)

Bánáti 2009.06.22. 22:13:12

látom a karcsinak is volt ideje két falbontás közt idetolni a pofáját már csak az a ROMÁN ÁRPI hiányzik

Árpi(Aki piros Swiftel jár) 2009.06.23. 13:14:56

Nos végre én is itt!!!! A sok infó tanulás véget nem tudtam időt szakitani a kommnetelésrte:) Egybéként kalti igen egy két létfontosságú szót kihagytáll4!!!! És másrészt ez nagyon kemény, ez az oplel gány szar !!! Más motor van benne és még észre se vették, kész!!!!
Nem baj ez az égész egy nagy katyvasz!!! De amúgy klassz amit irtál!!
süti beállítások módosítása