Itt is én vagyok:

IndaFotó - Kalti képei

Mi mondtuk:

2009.10.01. 18:00 Kalti

Retro Trabi 5,4 millióért? Na neee...

Címkék: vélemény trabant trabant nt

Hurrá, hurrá, csujjogat az egész autós világ, jön az új Trabant, pontosabban a Trabant nt. Mint sokan, én is üdvözlöm az ötlete, valóban hiányzik. Kellemes a forma, retro, fiatalos, stílusos, pont amilyennek lenni kell. Zűűűm, zűűűm. 

Igen, ez az egyik baj vele. Inkább rakjanak bele egy 1,3-as szívó benzinest, mint villanymotort. Ok, zöldek vagyunk, meg eco-k, meg blue-k, de faszom. Meg lehetne érteni végre, hogy az elektromos hajtás önmagában nem életképes. Drágák az akksik, sok helyet foglalnak, nehezek, és mindezek mellé kellő kapacitással sem rendelkeznek. A Trabant nt esetében ugyan 160 km hatótávot ígérnek, de könyörgöm mire elég az, ha 8 óráig kell utána tölteni? Második autóként, csak városba, oda jó megoldás a villanyautó, feltéve hogy a hosszabbítót hajlandóak vagyunk lelógatni a negyedikről és rádugni az autót. Meg persze ha a munkahelyeken lévő parkolókban kiépített töltőállomás van. Csak ugye azt is ki kell fizetnie valakinek, valamiből. Szóval az elektromos hajtás önmagában nem életképes, mindenképpen kell mellég egy benzines vagy dízel erőforrás, még ha kicsi is. 1,1-1,3 literes lökettérfogatból kinyerhető már az a teljesítmény, ami ha kell, röhögve ki tudja segíteni, vagy ki tudja váltani a villanymotort. Továbbra is a Toyota/Lexus rendszerét tartom a legéletképesebbnek, hiszen ez a tisztán elektromos üzem mellett képes benzines villanyautóként is haladni. Eltudnék képzelni viszont benne egy 120-150 lovas motort, 1,3-1,5 lökettérfogatból, úgyis divat a downsizing manapság, meg mégis... Mekkorát lehet villantani egy sziszegve gyorsuló trabival? 

A hajtáslánc egy dolog. Másik dolog az árképzés. Ha hinni lehet az urban legendnek, 20 zer euróért, vagyis nagyjából 5,4 millió forintért vesztegetik majd, ha beindul a sorozat gyártás, amit a Herpa modellautó gyártó 2-3 éven belül szeretne megvalósítani. 5,4 millió egy olyan autóért, amivel maximum 160 km-t tehetünk meg és amit egy modellekkel foglalkozó cég tervezett. Komolyan gondolták? A MINI megteheti, hogy ennyi pénzért kelleti magát, mögötte áll a BMW technika, az ember némiképp több bizalommal van az autó felé. A New Beetle megteheti, hiszen mégiscsak Volkswagen. Van mögötte név. És talán a Smartot is megemlíthetjük, hiszen kisautó nagy pénzért, bár nem retró. A méretekhez képest pofátlan összeg a Mercedes zsebét húzza, 

Ez most kb. olyan, mintha a Pick, akik eddig szalámiban nyomultak, elkezdenének hirtelen tévét gyártani. Mondjuk a Sony árfekvésében. megvenné valaki? Hm? 

3,5 millióért, esetleg 4-ért, egy 1,3-as turbó vagy szívó motorral el tudnám képzelni a Trabant nt-t. De így életképtelennek érzem, bár valószínűnek tartom, hogy így is vinni fogják, mint a cukrot. Majd meglátjuk 2012-ben. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr281418737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása