Nem is tudom hogy kezdjek bele ebbe a posztba, hiszen ilyet még így élesben szerkesztői joggal még nem irtam.:) De hát ennek is eljött az ideje. Nos Kaltival beszélgettünk és hát arra jutottunk, hogy itt télen csinálok egy két bejegyzést az automról, amig a következő versenyszezonra készítjükk fel. Próbálok mindent fényképpel is ábrázolni. Majd meglátjuk hogy sikerül.
Az első téli faladat amit el kell végezni a paripán, egy kis lakatolás. Mivel az autó 14 éves, ezért van rajta egy-két rohadás. Meg hát azt mindenki tudja, hogy a régi japán autók nem igazán a korrozióvédelemről voltak híresek. Így hát az én autómon is van egy pár rozsdálás. A jobb oldali lábtér szélén konkrétan átlyukadt az autó, így most ezt kell megcsinálnom. A folyamat nem túl nehéz. Ki kell szedni az egész kárpitot ami Suzukiban kb fél óra(legoautó, by Bánáti), aztán a szétrohadt részt kivágni és egy másik lemezt be kell heggeszteni a helyére. Utána lefújni alvázvédővel, meg belül valami színre is, hogy legközelebb ne legyen még egy szellőzőnyilás. Ez a nyagyobbik része a munkának. A többi kis rozsdás részt csak le kell csiszolni és utána rozsdátlanítoval lekenni, meg egy lehetőleg piros festékkel, de nem fontos ám, hogy olyan gyönyörű szép legyen, hiszen ez a kárpit alatt található. De azért igényesen kell megcsinálni. Sajnos még heggeszteni nem tudok, így egy haverom segít ebben a kis munkában, egy 6-os pakk sörért:)
Nem csak ilyen rozsdásodás van az autón amit meg kell csinálni. Például a hátsó kerékjáratokban lejött az alvázvédő festék és ez komoly rohadáshoz vezethet a jövőben. Ha most komoly versenyparipát csinálnék, akkor lekaparnám az összes alvázvédőt és fehérre lefújnám az egész alját és ez nem csak azért hogy szép legyen, hanem a súly miatt is. De mivel ez csak egy egyszerű kis szlalomautó, így a fellazult alvázvédőt lekaparom és utána lefujom.
Miután meglesz a lakatolgatós rész, utána következik a futómű keményítés és egy uj kipufogó készítése, de azt majd egy másik posztban, mert az még odébb van.
Mi mondtuk: