Itt is én vagyok:

IndaFotó - Kalti képei

Mi mondtuk:

2007.11.21. 20:32 Kalti

"Csillagok, csillagok, mondjátok el nekem..."

...Mekkora sérüléssel úszok meg egy balesetet? Az egész, ahogy szokott, a Belsőségről indult. Egy kínai látogatás, és az ehhez kötelezően kapcsolódó autós kitekintés, és a hozzá kapcsolódó videók miatt. Szóval igen, itt van a Brilliance BS6, az első európában is forgalmazott kínai termék. BMW 5, Mercedes E osztály, Audi A6. Ők lennének a vetélytársak. Mindegyik legalább hatszázhatvanhárom csillaggal rendelkezik, köszönhetően a kismillió légzsáknak, valamint a komoly összegek árán kifejlesztett utascellának, valamint energiaelnyelőzónáknak. Ezzel szemben a kis ferdeszemű ideállít európába egy kritikán aluli produkcióval, amit mindössze az alacsony árával tud kompenzálni. Se presztízs, se minőség, se technikai bravúr. Pedig ebbena kategóriában ez szükséges az eladásokhoz, nem a jó ár. Azzal pár kategóriával lejjebb tessék próbálkozni. Szóval itt a Brilliance már százszor látott videója, és még pár további csemege. Erősen megfontolandó a légzsák nélküli, olcsó kisautók megvétele, ha az ár és a forma mellett ad valaki a biztonságra is. A facelift előtti, első szériás FIAT Seicento például még nem volt lufival felvértezve. Az NCAP szabványos, 64km/h-ás ütközése során a vezető lefejelte az A oszlop tövét. Nyilván nem kellemes. De említhetném a Citroën Saxo-t is, amely bár légzsákkal van felszerelve, nem tűnik bolondbiztosnak. Kiváncsi vagyok, hogy egy ilyen deformált ajtót hogy nyitnak ki.

Azonban szerencsére van ellenpélda is. Ma már persze az új autók nagy százaléka 5 csillagos minősítéssel bír, azonban számomra továbbra is a Volvo valamint a SAAB a mérvadó. A Volvo saját maga borulásos kisérleteket is végez, valamint nem csak falnak, hanem másik(kategóriába tartozó) autóval is. Terepjáró vs. Kupé-kabrió. Mert a Volvo ezekre is figyel. Hogy nem mindig fallal találjuk magunkat szembe. Pár évvel korábban láttam egy filmet a Volvo tesztprogramjáról. 70-nel rámpára küldték a V70 kombit, az bukfencezett párat, majd az öltönyös emberünk odament, és egy laza mozdulattal kinyitotta az ajtót. Így kell ezt csinálni!
És igen, nem bírtam ki, hogy ne rakjak be egy SAAB-ot is. 9-3 Convertible, természetesen 5 csillag. Pedig itt nincs tető ami merevítsen.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr5237462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Árpi 2007.11.22. 15:34:51

Hát Kalti!! Gratula az első igazi szinte nyilvános autós cikeddért!!! Ez eléggé jó lett!!! (Azért tehettél volna bele egy Type-R de mind1)Ja és azt a linget ahol az emberkék szana szét vannak , azt légyszi küld már el, mert érdekel, hogy milyen is egy olyan oldal ahol belek meg hasonlóak vannak!!!Most kb ennyi!!! Na szevasztok

Bánáti 2007.11.22. 19:37:38

ehhez nam tok sokat hozzászólni vagy is tudnék csak az nem ehhez kapcsolódna. szóval ez elég tömör volt. egyébként a Volvo-ról volt egy olyan "híresztelés" hogy még a 760-asok olyan erősek voltak hogy állítolag a kettőt összeborítottak meg se horpadtak. ezt vagyok én igaziból kívánncsi.tehát ha valakinek van a birtokába ilyen kép vagy felvétel lécci szóljon(a photoshop-os verziók nem érdekelnek). ja és hogy a szabod dicsérjem is meg ne is: grat télleg elég szép a gyűrődése, de hova tűnik ilyenkor a motorháztető alatti tartalom???mert sztem a pedáloknál jukad ki, az viszont lábtörés. ha nincs igazam, márpedig biztos nincs mert ha igazam lenne nem kapott volna 5 csillagot kalti lécci cáfolj meg. ja és egyébként sztem ez egy igazán jó téma, mivel ez kimeríthetetlen ráadásul ehhez még jön a volvo gyalogos védelme. az is elég durva miket csinálnak.

Bánáti 2007.11.22. 19:39:08

most látom csak milyen jól leírtam a saab-ot. bocsi kalti a szab miatt.

Kalti · http://kalti.blog.hu 2007.11.22. 20:03:08

A motor ilyenkor 1: a helyén marad, 2: az utastér alá megy, pont azért hogy ne égessen meg, és ne zúzza porrá a lábaidat.

Amúgy valóban, a gyalogos védelem megint egy jó téme, csak arról igen nehéz anyagot találni. De azt hiszem a gyalogosvédelemnek jóval kevésbé látványos az eredménye, mint az utasvédelemnek..Ha egyszer elütnek, elütnek...

Kalti · http://kalti.blog.hu 2007.11.22. 20:03:54

C: a tűzfal megfogja. Pont erre van elvileg. MÁs kérdés hogy gyakorlatban elég könnyen átszakad...

Árpi 2007.11.23. 17:09:01

Hát megnéztem a videókat, és megdöbbentő hogy a Saxo ennyire összetörik, holott én azt hittem hogy ez egy tök jó autó(nmármint törés szempontjából), de hát ez van! De ez a Saabos video a legkomolyabb. Szóval igazából egyik autónak se lettt komolyabb baja(persze egy kis lakatosmunka majd nem árt)de az utasok sértetlenűl szálnak majd ki. Ja és hogy a cabrió ilyen jó , azt nem gondoltam volna, hiszen azt gondolná a naiv és ártatlan emberke, hogy ez a kocsi majd ha karamból lesz, akkor majd rommá törik, de a fenét, ezt stabil és merev!!! Ez ám a minőség!!!

Árpi 2007.11.28. 17:04:38

Na Kalti karcs?? Milyen volt ez az 1kms út a Mester utcán keresztűl??? Tudom ebböl nem lehet semmit leszürni de mégis???

Karcsi 2007.11.28. 17:28:17

Be kell ismernem hogy az Árpi tök jól vezet de tényleg teljesen nyugodt meg minden, viszont azt is fontos elmondani hogy az annya kb 25 ször akart belenyúlni mert ő megiett az Árpi meg teljesen nyugodtan reagált, szóval respect meg minden.
ui.:Ne mond többé hogy LOL!!!!!!!!!
Drága Dyda légyszi írd le azt a történetet onnantól hogy bementetek az angolórára jó, mert nem érdekel hogy Kalti mit költ hozzá.
Igaz ami igaz tényleg nem láttalaktéged veszekedni remélem nem is foglak mert az félelmetes lehet, viszont azért remélem nem fog ez a blog a szépségápolásról szólni mert az érdekes lenne.

Dyda 2007.11.28. 18:02:53

Nekem tetszene ha szépségápolásról is szólna xD Nem mondom el, mert most már tényleg nem tartom érdekesnek... Majd ha lesz egy érdekesebb történetem akkor azt elmondom...

Árpi 2007.11.29. 20:04:45

Hát először is köszi Karcsi hogy igy látod a dolgot!! Ez tök jó! Dyda légyszi meséld már el azt a történetet mert hát ugye ha belekezdtél valamiba akkor jó lenne végig is mondani, ja és engem tökre izgat hogy mi történ akkor! Kalti jó hogy új cucokat teszel hel a blogra mert van most legalább miről irni, viszont nem fogok minden cikkhez irni egyet mert az tök sok katintásba kerülni ,így most egyben mondom el a lényeget!! Én értem hogy te szereted a SAAbot ,de azért nem ez a fajta SAAB néz ki hátulról a legjobban hozzá kel tennem hogy ez egy kotvadék!!! De nem akarlak megsérteni mert én meg más kotvadékot szeretek úgy mint te a SAABot. És ha már seggekről beszélünk akkor inkáb egy 9 3 as SAAbnak jobban néz ki a hátsó része mint ennek!!! Az órához nincs mit hozzáfűznöm mert már láttam és tudom hogy kur*a jó!!! Mert szerintem ez az óra eléggé recsi dolog!!!! Hát az aztalhozcsavarozottszámologéphogyneessenle címú dolog az IKEAban elággé LOL dolog!!! De hát valahogy meg kell oldani a dolgokat, hát igy sikerült, amúgy szerintem Vilibá jobban meg tudta volna ezt oldani Witvorfmenetes csavarokkal meg minde más egyéb állat Csepelpől származó dologgal, ami igazábólegy szar teherautó de ezt csak azért nem mundjuk mert hát Vilibá az Vilibá és ő imádja a csepelt ezért nem fogjuk szídni!!! Hát kb ennyit fűznék ehez a dologhoz!!! Ja a mai biliárd szerintem meglehetősen jó volt főleg úgy hogy volt melletünk egy aszalal 3 eléggé jól kinéző női egyed amiből nekem csak a szürke pucsis tetszet, de ez mellékes dolog, akkor ő nézett ki a legjobban!!! Ja Atillának meg csak szurkolni tudok , és remélem megnyerik a VBt!! Mert hát az eléggé jó lenne.Igazából ennyit szeretem volna mondani, ja és még szeretnék gratulálmi egy olyan osztálytársamnak aki ugyan nem látogatja ezt a oldalt,ami bűn:-),Bencének ,hogy elsőre sikerült a jogsia, most már csak menni kel és gyüjteni a tapasztalatokat!!! Na jól van MINDENKI ALUDJON JÓL!!!!

PINTÉR JÁNOS (pija) 2008.03.10. 13:41:20

fasza a film
süti beállítások módosítása