
...Mekkora sérüléssel úszok meg egy balesetet? Az egész, ahogy szokott, a
Belsőségről indult. Egy kínai látogatás, és az ehhez kötelezően kapcsolódó autós kitekintés, és a hozzá kapcsolódó videók miatt. Szóval igen, itt van a Brilliance BS6, az első európában is forgalmazott kínai termék. BMW 5, Mercedes E osztály, Audi A6. Ők lennének a vetélytársak. Mindegyik legalább hatszázhatvanhárom csillaggal rendelkezik, köszönhetően a kismillió légzsáknak, valamint a komoly összegek árán kifejlesztett utascellának, valamint energiaelnyelőzónáknak. Ezzel szemben a kis ferdeszemű ideállít európába egy kritikán aluli produkcióval, amit mindössze az alacsony árával tud kompenzálni. Se presztízs, se minőség, se technikai bravúr. Pedig ebbena kategóriában ez szükséges az eladásokhoz, nem a jó ár. Azzal pár kategóriával lejjebb tessék próbálkozni. Szóval i
tt a Brilliance már százszor látott videója, és még pár további csemege. Erősen megfontolandó a légzsák nélküli, olcsó kisautók megvétele, ha az ár és a forma mellett ad valaki a biztonságra is. A facelift előtti, első szériás
FIAT Seicento például még nem volt lufival felvértezve. Az NCAP szabványos, 64km/h-ás ütközése során a vezető lefejelte az A oszlop tövét. Nyilván nem kellemes. De említhetném a Citroën Saxo-t is, amely bár légzsákkal van felszerelve,
nem tűnik bolondbiztosnak. Kiváncsi vagyok, hogy egy ilyen deformált ajtót hogy nyitnak ki.
Azonban szerencsére van ellenpélda is. Ma már persze az új autók nagy százaléka 5 csillagos minősítéssel bír, azonban számomra továbbra is a Volvo valamint a SAAB a mérvadó. A Volvo saját maga borulásos kisérleteket is végez, valamint nem csak falnak, hanem másik(kategóriába tartozó) autóval is.
Terepjáró vs. Kupé-kabrió. Mert a Volvo ezekre is figyel. Hogy nem mindig fallal találjuk magunkat szembe. Pár évvel korábban láttam egy filmet a Volvo tesztprogramjáról. 70-nel rámpára küldték a V70 kombit, az bukfencezett párat, majd az öltönyös emberünk odament, és egy laza mozdulattal kinyitotta az ajtót. Így kell ezt csinálni!

És igen, nem bírtam ki, hogy ne rakjak be egy SAAB-ot is. 9-3 Convertible, természetesen 5 csillag. Pedig itt nincs tető ami merevítsen.
Mi mondtuk: