Itt is én vagyok:

IndaFotó - Kalti képei

Mi mondtuk:

2008.03.09. 20:55 Kalti

A fehér Rém

Címkék: opel használt combo rém

Egy korábbi posztban már megemlítettem a Rémet, de akkor döbbentem rá, hogy róla még nem írtam semmit, azt leszámítva, hogy rohad. Szóval most elhatároztam, hogy valamit mondok róla - igyekszek valami jót is.



Fehér dobozos kisteherautó. Az eleje meg valami C Corsa szerű. Naná, hiszen műszaki alapjait a C Corsa adja, az orra teljesen csereszavatos a két autónak. Összességében se nem szép, se nem ronda, de mit vár tőle az ember? Ez egy használati eszköz, egy szerszám. A lapos elejét sokkal szebben kötötték össze a magas tetővel, mint azt a B Combo esetében tették. Itt egy ívben fut a szélvédő és a doboz. Mondom, rosszul nem néz ki, de jól sem. Ami új korában megtetszett benne, az egy vonal. A tető sarkait, mintha egy 10 cm széles lappal lecsapták volna 45°-ban. És ez a vonal a hátsó lámpától egészen az első lámpákig követhető. Ha valaki nem értené szóljon, elmagyarázom személyesen, vagy megmutatom itthon. A vonóhorog és a fényezetlen lökhárító jó dolog, ugyanis az autó elöl nagyjából, hátul teljesen beláthatatlan, így felesleges is lenne a drága fényezést erre pazarolni.



Ha már megközelítettük az autót, és körbe jártuk, csüccs be. Nagy, magas ajtó nyílik, és hatalmas szélvédő mögé enged bejutást. Fasza! Csupa fény, meg minden! Csak arra nem gondol senki hogy ez mekkora hőcsapda, és mekkora szívás takarítani. Belül a Corsában, és a Tigra Twin Topban is látott műszerfal van. (Igen, a teherautóban és a sportkocsiban is ugyanaz van. MUHAHA.) Műanyag az egész, viszonylag könnyen tisztán tartható, és nem nagyon látszik rajta a dzsuva. Az ajtókon semmi kárpit, csak a csupasz műanyag, de ez melósautó, slaggal kéne mosni igazából. Nem is lenne nagy kár érte.  Az ülések színes, négyzetes mintája tűrhető, de nem túl tartós. 178 ezer kilométerrel a háta mögött már kinyúlt a vezetőülés kárpitja, és ki van ülve. Egyébként túl sok extra nincs benne, elektromos ablak, klíma, rádió. Ez gyári, a ködlámpa már kendács. A rádiós magnó amúgy csapnivaló, katasztrófálisan szól, és olykor-olykor egy másodpercre elhallgat, amire a szervízben csak megvonták a vállukat. Tehát bennt vagyunk, akkor indítsuk el.



A gyári akku már 2 éve meghalt, de úgy érzem ez is a végét járja, egyre lagymatagabban indul. Ha elindult tipikus ECOTEC morgással molyol ott elöl. Könnyen járó kuplung kinyom, precíz váltó sebességbe, és mehetünk is. A futómű természetesen dobál, legalábbis hátul, és a hatalmas lemezek miatt csak erősödik ez az érzés, mivel minden futóműzaj felerősítve érkezik az utasokhoz. Az elejét viszonylag hamar tolni kezdi az ívről, de ez lehet hogy másmilyen gumival orvosolható lenne. A motorról túl sok jót nem tudok írni, hogy őszinte legyek egy szar. 1,6 benzin, 8 szelep, mint már mondtam ECOTEC rendszerű, elvileg takarékos és környezet barát. 8 szelepessége miatt viszonylag nyomatékos alul, de persze se fennt, se lennt ne várjunk túl nagy tűzijátékot. Gyári adatlap szerint 124 Nm-t ad le 3000 f/min-nél, amiből semmit nem érezni az idiótán hangolt váltó miatt. Egyértelműen nem száguldozásra van kitalálva, ezt több dolog is megerősíti. Ha 100-110 körül közeledik vele az ember, akkor elvan 8 literrel is, ha tartja az autópálya tempót és halad akkor már 9-9,5 liter, ha pedig kihasználjuk a hosszú egyeneseket és megvárjuk amíg felgyorsul a 160 km/h-ás végsebességre(tényleg ennyi, max szakadékban hátszéllel megy többet), amit lendületautózással tartani is lehet, akkor gond nélkül benyakalja a 12 litert. Ilyenkor természetesen hangos, és iszonyat fárasztó. A másik ami zavaró nagy tempónál az oldalszél érzékenység: a magas építés és a könnyű hátsó miatt szépen dobálja az autót egy-egy nagyobb fuvallat.



Teherautó lévén, az ember tartósságot vár tőle. Tévesen persze. Törökországi a gyártás, lehet hoyg ezért, vagy csak mert az OPEL nívója ilyen alacsony lett, de gyatra a minőség. Nem tudom megmondani hogy mennyit hagytunk már a szervízben, és milyen okból, de kábé 600 ezer forintnál járhatunk. Megpróbálom azért végigvenni. Kiesett a hátsó lengéscsillapító csavarja 800 km után, beszorult a fékdob és a felni közé a csillapító. Aztán szétesett a váltó, majd behalt az első ablaktörlő motor, az utastér beázott a klíma tartó panelnél. Ki kellett cserélni az első lámpákat, mert behaltak a magasságállító motorok, Egyszer megadta magát a termosztát és majdnem szétforralta a motort. Megevett egy akkut, nagyon sok liter olajat, ugyanis egy pár száz forintos tömítést többszöri szervízlátogatás során sem cseréltek ki. AZtán mi is van még? Egyszer megfeküdt a ventillátor kapcsolója ha jól emlékszem, rohad az autó, letört a bal első térképzseb. A gyárból szakadt csomagtér szőnyeggel és púpos oldalfalú (!) Pirelli gumikkal vettük át, hossza huzavona után kicserélték. És ha emlékezetem nem csal el volt törve a szellőzőrostély is. PÁr hónapja tönkre ment a gyújtáskapcsoló, nem tudtunk elindulni, kellemes volt. Azt hiszem így elsőre ennyi.

Igaz, hogy sose állt meg, de olyan volt hogy nem indult, de hosszas bíbelődés után mindig el tudtunk vele indulni. Igazából ez az az autó, amit csak az ellenségemnek ajánlanék nyugodt szívvel. Sose szerettük igazán, és nem fogjuk megsiratni, az biztos.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr72373119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása