Itt is én vagyok:

IndaFotó - Kalti képei

Mi mondtuk:

2008.08.24. 20:36 Kalti

Teszt: Suzuki Swift 1.3 (2008)

Címkék: teszt japán autó suzuki swift ludwig

Amikor az ember 2008-ban 2-2,3 millió forint közötti kisautót keres, szinte csak kifutó modellekből válogathat, az új típusok mind drágábbak, alulmotorizáltak és túlméretezettek. A legtöbbje mind a hármat tudja egyszerre. Szerencsére akad kivétel.


A Swift idén 3 éves konstrukció, ebből persze semmit nem érezni. Legnagyobb szerencsétlenségre elődje nevét örökölte, így ha az ember közli valakivel,  hogy Swiftje van, rögtön csúnyán néznek rá. Persze csak addig, amíg nem látják meg, és nem ülnek be egy körre. Kívülről az időtálló semmilyenség, szándékosan steril forma az uralkodó. És ez így jó. Aki ötajtós fehéret vesz, az nyilván a nyugodt családi autót látja benne, büszke lesz magára a megfontolt választás miatt, aki fekete 3 ajtósat, az pedig rögtön versenyautós színben látja az egészet. A Swift Sport más kérdés, azt most hanyagoljuk.

Ennyi pénzért, ekkora, ilyen felszereltségű autót nem kapni máshol, csak Suzukiéknál. Na jó, ennyiért ott sem, még jó, hogy apu szeret és tud is alkudni. Így lett 2,87 millióból 2,3. Most lehet emlegeti a nő nemű rokonaimat, és nem éppen szűzies foglalkozással társítani őket, alaptalanul.  Vehettünk volna 2,3 millió alatt is, fekete kilincses, fekete tükrös, rádió nélküli, tekerős ablakos, parasztklímás Swiftet is. És ha 5 év múlva eladjuk? Ki veszi meg? Kellett bele a klíma, a CD-s rádió és az elektromos ablak. És még jól is néz ki, a GLX már fényezett tükrökkel és kilinccsel van felszerelve. Non plus ultra a bőr kormány rádió távirányítással és a bőr váltógomb. Pár hiányosság azért van, de majd később - ezek nem is feltétlenül a felszereltség hibái, sokkal inkább magáé a konstrukcióé. 

Drága barátaim ismerőseim nyilván emlékeznek, hogy a kezdeti időszakban panaszkodtam arra, hogy túl érzékeny a gáz és túl magasan fog a kuplung. Jelentem, én voltam a hülye, az egész azon múlik, hogy megtalálja-e az ember a helyét. Nem egyszerű, hiába állítható az ülés és a kormánymagasság is, de pár száz km alatt sikerült. Ettől függetlenül továbbra is nyomatékszegény az autó indulásnál, csak kuplunggal macerás vele elindulni, sebészi pontosságot vár el a bal lábtól. Viszont ha elindul...

1,3 liter, 92 LE, 116 NM, 970 Kg. Nem rossz, pont elég. Kisebb motorral alulmotorizált lenne, a nagyobb, 13 lóerővel izmosabb 1,5-ös pedig valószínűleg semmivel se megy jobban, talán kicsit nyomatékosabb alacsony fordulaton. Pont elég az egyhárom, fíldöpávör. Valamilyen oknál fogva az autó menet közben villamosszerű hangot ad, a fordulatszámmal arányosan nő a hang erőssége is. Valahonnan a generátor felől jön, a szervizben azt mondták, az összes ilyen. Ha a mester mondja, az úgy is van. Ámen. 

Egyébként meg nagyon szépen megy. Ötödikben elmegy 40-nel, és innen is jól veszi a gázt. Érdekes módon menet közben eltűnik az induláskor jellemző nyomatékszegénység alacsony fordulaton. Kényelmes autózáshoz elég az alsó 2-3 ezres fordulatszám tartományt használni, de egy országúti előzés előtt érdemes egyet, szűkebb helyzetben kettőt visszagangolni. 3000-ig nagyjából semmi nem történik, 4000 környékén elkezd mocorogni, ötezer fölött pedig kiereszti azt, ami benne van. 4200-nál adja le a 116 Nm -t, és valóban a 4000-5500-as tartományban érezni a legnagyobb vonóerőt. 6300 környékén kezd elfogyni, tovább nem nagyon érdemes forgatni, 6500-nál amúgy is tilt. Ilyen taposós üzemmódban megjön a hangja is, szép japános-suzukis visítás, de persze nem egy VTi Honda. Ilyenkor nem tudom mennyit fogyaszt, nem is érdekel, a pillanatnyi fogyasztásmérő - amire ugye nem adunk, mert baromság - 30 litert mutatott, de nyilván menne még feljebb is. Átlagban, szabályosan használva egyébként 6,2-6,4 liter benzinnel beéri, a klíma pedig nem befolyásolja a fogyasztást.

Belül semmi különös, ugyanaz mint kívül. Attól függ, ki mit akar benne látni. Én szeretem, egyszerű, de jól néz ki, a lopásbiztos gyári rádió sokat dob az összképen. Itt azért rögtön két hiba is van, de a hibákat a végére tartogatom. A piros megvilágítás kinek bejön, kinek nem, mindenesetre jobb, mint egy fóccvágen kék. Maga a műszeregység egyébként is fehér megvilágítást kapott, ami szerintem iszonyatosan jól néz ki. Ja igen, fordulatszámmérő nullája 6 óránál!

Hátra magam mögé simán beférek, több hely van benne, mint a Lanciában. Bemászni jobb oldalról érdemes, csak az az ülés memóriás, az is csak félig, hosszirányban. A támla minden előredöntés után derékszög közeli meredekségben áll meg. Filléres dolog, kár érte. A vezető ülése még ennyire sem áll vissza, így ott nem engedek senkit kiszállni. Hely elöl is van bőven, pakolóhely annál kevesebb.

A csomagtartó - lévén, hogy kisautóról beszélünk - épp, hogy csak van. Viszont hatalmas előnye, hogy dupla fedelű, nekem a napi bevásárláshoz, meg a hátizsákom bedobásához megfelel  osztott méretben is, de a padlót felhajtva  még tovább bővíthetjük. Addig pedig a kötelező tartozékok pihennek itt. Rend a lelke mindennek. Egyébként ha ülésdöntés után sík padlót szeretnénk kapni, bent kell hagyni a padlótálcát.

És most jöjjenek a hibák. Akármennyire is szeretem, akármennyi jó tulajdonsága van, azért csak akad néhány. Nincs az ajtókon semmi koptató, ha valaki nekem nyitja az ajtót, vagy én valakinek, rögtön a fényezés bánja, pláne, hogy 3 ajtós és hosszú az ajtaja. Ebből kifolyólag egyébként is másfélszer akkora parkolóhelyet vadászok, mint más, de ez általában nem jár sok sikerrel. Így aztán rendszeresen össze van rugdosva az ajtó alja. Aztán a szín. Gyönyörű, meg nagyon jól néz ki - amíg tiszta. Olyan pedig sosincs. Belül a műanyagokkal ugyanaz a helyzet, mint a fényezéssel. Iszonyat hamar koszos lesz, mentségére szóljon, hogy ugyanilyen könnyen takarítható. Sorjásak az ajtózsebek. Pont letojom, nem zavar, csak észrevettem. És ami csak optikailag csúnya: az utasoldali légzsák felett ki van könnyítve a műszerfal anyaga és ez látszik. Ami viszont tényleg zavar, hogy nincs benne tárolóhely. A napi használati cuccok (telefon, pénztárca, kulcsok, üdítő) nem mindig férnek el. A váltó előtt két pohártartó, meg a kézifék mögött egy kis lyuk. Ennyi. A kézifék alá egy tálca jól jönne, az pont a telefon helye lehetne. Aztán mi is van még? Hát igen, elég hülyén néz ki a gyári 14 colos kerekekkel, kéne rá szerezni szintén gyárit, de 15 colosban és aluból. Majd meglátjuk mikor, lesz rá keret.

 

Hogy megérte-e? Röhögve. Nem értem, minek vesz valaki 2-300 ezerrel drágábban ekkora autót, ami ugyanígy van felszereve, viszont nevetséges 1,2-es 65 lovas motor vonszolja, vagy ugyanazt tudja mint a Swift, csak még kisebb vagy bazárian gagyi. Csak azért, hogy ne Suzukija legyen?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr65630912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása