Itt is én vagyok:

IndaFotó - Kalti képei

Mi mondtuk:

2009.01.31. 18:31 Kalti

Volt itt minden...

Címkék: autók peugeot citroen toyota corolla opel suzuki skoda renault forman plus swift combo astra 306 wagonr scénic berlingo

Az osztályban oly sokszor merül fel a milyenautónkvolt téma. Ma apuval nézegettük, hogy melyik autónk mettől meddig volt meg, majd neki álltam képeket keresni.

Swifttel kezdtünk... Illetve ez volt az első saját autónk. 1.0 fapad. Talán kalaptartó meg hátsó szélvédőfűtés volt benne. Túl sok emlékem nem fűződik hozzá, amikor ide költöztünk Tatabányáról, akkor még ezzel jöttünk. 1994 Júliusa és 1996 Decembere között szolgálta kis családunkat. Ezzel viszont van egy kis baj. Ugyanis nincs róla egyetlen egy képünk se. Sehol. Muszáj voltam neten keresni, ezt az egy darabot találtam. Ilyen volt a miénk is, csak alufelni és hasznaltauto.hu felirat nélkül. Aztán '96 12. havában megváltunk tőle, vettünk egy Astrát...Apu és én is egyszer láttuk azóta. (FDR-099)

1.4 Start. 60 LE, full fapad, az egyetlen értékelhető extrája talán a gyári rádió volt. Utólag persze került rá pár dolog, 4 alufelni, szép tetőcsomagtartó spioler (tényleg szép volt), meg ködlámpa. Három és fél év alatt 72 ezer km-t tettünk meg vele. Az első autóvezetős probálkozásom is ezzel az autóval volt, a sarokról "vezettem", elég érdekes stílusban ha jól emlékszem. Nem sok kép van róla, inkább videókon bukkan fel, így itt még csak a "gyári" állapotban látható. Azóta láttuk párszor, sőt, visszakerült a faluba, aztán utoljára úgy 7-8 éve láttam, Miskolcon. (A képeken nézzétek a ház és az udvar akkori állapotát!:D)(GXY-612)

Ez időben apu egy Skoda Forman Plus-szal járt, meg én is azzal jártam pestre suliba, itt már azért több az emlék. Öcsém keresztapja megrögzött bagós, akkoriban elég sokat autózott apuval, így a kesztyűtartón volt egy dohányozni tilos matrica. No meg egyszer kigyulladt alattunk hazafele. Szakadó esőben, persze. M1-M7 közösön kis rángatás, de aztán ment tovább, majd egyszer csak puff, leállt. Legalábbis így emlékszem. Apu felcsapta a géptetőt és látta, hogy nagyon fényes az aszfalt a kocsi alatt. Lényeg a lényeg, a katalizátor porcelán szűrője összetört, ettől eldugult a rendszer és szépen kigyulladt a katalizátor. Egy mentőautó állt meg és adott poroltót, ha jól emlékszem. Én meg másodikos voltam és ültem a szalagkorláton a leállósávban, jó messze az autótól... A képről annyit, hogy jelenleg is ezen a helyen áll apu autója, mondjuk jelenleg az enyém. Csak azóta került fölé tető, alá padló.  Soha nem láttuk többé. (EYB-740)

Az Astra után ismét rövid Suzukis kitérőt tettünk, 2000. áprilisában vettünk egy Wagon R+-t. Akkor még teljesen új volt, a miénk nagyjából benne volt az első 10 átadott autóban. Szép volt, jó volt, kapott CD-s rádiót és ködlámpát, meg króm kipuff véget, és króm dísztárcsát. (nem röhög, akkoriban nem volt divat a krómdísztárcsa, határozottan jól nézett ki a sötétkék autón). 9 hónapnyi billegés után eladtuk, autópályán használhatatlannak bizonyult, meg kicsi volt a csomagtartó is, két kisgyerekhez. (Akkor voltunk 7 és 10 évesek.) Nem mellékesen ekkor jelent meg a Renault Thália, Elmentünk, mengéztük, kipróbáltunk és két hét múlva megrendeltünk egy Scénicet. A kép az eladás előtti utolsó percekben készült. Azóta nem láttuk, soha. (HFL-278)

KÖzben, ha jól emlékszem '98-ban a Skoda ment, egy Berlingo pedig jött. Jó kis autó volt, nem volt semmi baja, talán csak a riasztó meg a fűtés rakoncátlankodott. 8 évesen imádtam, hogy a rádiót lehajtható, csillapított rugós fedlap takarta, aaaahh. Eladás után egy ideig kísérőautó volt, kép is csak akkor lett róla, amikor meglátta apu az utcán. Néha-néha látja valaki, mára civil lett, fényhíd és matrica nélkül. Egyébként pár dolog változott rajta, miután eladtuk: fólia hátra, cserés az első lökös, és teljesen más ködlámpák vannak rajta, nálunk nem ezekkel futott. Jut eszembe, volt napfényteteje! No, nem a fényért, hanem az ajtók csukhatóságáért, meg a szellőzésért. Mint mondtam, néha látjuk. (GWF-282)

Szóval megrendeltük a Scénicet, beletekertünk 27500 km-t, és eladtuk bő két évesen. Meguntuk, hogy állandóan baja volt, gyújtótrafó, akksi, valami mindig volt. Nem mellesleg gyenge is volt, DE! Ez volt az első klímás autónk! Megbízhatatlanságát leszámítva szerettük, mert kényelmes volt, 3 különálló, kivehető, dönthető hátsó üléssel rendelkezett. Tökéletes családi autó. Ráadásul jól is fogyasztott, országúton simán eljártunk vele 6(!) literrel. Tényleg. A kép balatonlellei, nyaralás alatt készült. Az alufelni és a spoiler gyári csomag. Azóta soha nem láttuk. (HNW-580)

2003 Májusában, a Berlingot leváltandó került hozzánk a Combo, amiről a blogon már írtam, így nem részletezném. Ha ment, jó volt, sokat fogyasztott és rohadt. Aztán idő előtt elhalálozott, utána már a Nagy Sárga jött és azóta is van. (INH-263)

 

Szintén 2003-ban eladtuk a Scénicet. Megvettünk életünk eddigi legjobb autóját, a Corollát. 5 év, 100.000 km lényegében hiba nélkül. Nyugalomban, kényelemben. Bővebben már írtam róla korábban. Azóta is verjük a fejünket a falba, hogy eladtuk de ennek idióta és nehezen elfogadható oka van, lényeg az, hogy már nincs szegény. Apu talán látta eladás óta 1-2 alkalommal. 2008-ban eladtuk és megvettük a Lanciát...(ISZ-403)

 

Nos, ennyi lenne röviden. Közben volt sok autó, amik pár hétre nálunk voltak, apu munkatársai hagyták gyakran nálunk az autókat. Cordobák, Ibizák, egy Land Rover, egy Proton 416, meg talán Rover is volt nálunk. Csak egyről van kép, erről a kis zöld 306-ról.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr34914716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaltmate (törölt) 2009.02.01. 11:00:27

Kiegészíteném az apu által hozott autók listáját. Ott volt a sedan Swift, az Avensis, Terrano.

Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád) 2009.02.01. 16:28:59

Szép volt Kalti 19 poszt, az nem semmi. Persze hozzátenném, hogy ebből 3-at nem is te írtál.

Remélem most nem jön semmilyen döglődés ilyen 1-4-7 posztal...

szanszika 2009.02.03. 20:10:27

Igazából a Toyotát én is szerettem... A Combót meg akkor szerettem, amikor a Tomi a rács mögé került :$ xD
süti beállítások módosítása