Itt is én vagyok:

IndaFotó - Kalti képei

Mi mondtuk:

2009.03.09. 21:25 Kalti

Gyorsteszt: Suzuki SX4 1.5 GLX

Címkék: suzuki sx4 gyorsteszt árpi

Először is, úgy kezdődött, hogy felhívott a keresztapám, akinek étterme van. ” Kéne egy két órát futárkodni érdekel? Kapsz autót!” Persze én egyből igent mondtam. Odafelé még nem tudtam milyen autóval fogok dolgozni egészen este 10-ig, de hát már virult a szám hogy, hú bammeg céges autó!? 18 évesen?! Na mindegy, bemegyek az étterembe, elmondják a dolgokat és a kezembe nyomnak egy forgalmit meg egy Suzuki kulcsot. Na mondom, ez jól kezdődik. Megnézem, hát, ez egy SX4 lesz.:).

Kifelé menet, kezemben két pizzával, azon gondolkoztam, hogy áh... ez csak egy gagyi családi autó, billegős, hosszúváltós, SX4, amivel itt fogok szívni az emelkedőkön. Beleülök, elindulok… Első nekifutásra az tűnik fel, hogy milyen pontos és rövid úton járó váltója van. De hát ez ma már szinte kötelező, úgyhogy nem nyűgözött le annyira ez a dolog. Aztán kiérek Kesziről, elkezdtem nyomni neki. Ahhoz képest, hogy ez egy család autó - amit nem kifejezetten állatkodásra találtak ki - feszes a futóműve. "Hál istennek" nálunk is jelen van az a jó magyar hagyomány, hogy tiszta kátyú az út és tele van huplikkal. Ez arra jó, hogy megmutassa egy kocsi futóműve, hogy milyen is valójában. Meglepetésemre nagyon jól viselkedik, jól fekszi az utat, talán egy kicsit kemény is a futómű, mert el-el pattog egy-két helyen. (Úgy látszik ez a Suzuki mániája, a Swift is pattog.Cserébe jó kanyarban. - Kalti)  Aztán az első előzésnél kiderül, hogy nem csak pontos, hanem rövid is a váltója, nagyon gyorsan veszi a fordulatot és keveset ejt, „élmény vele az előzés”. Szinte mindegyik sebességfokozatban kellemesen lehet gyorsítani, bár ennek az az ára, hogy 130 km/óránál közel 4000-et forog a motor ami  autópályán meglehetősen zavaró tényező, hiszen ott már magas a motorhang is. Ha már motornál tartunk, nem árt megemlíteni a fogyasztást. Bár ezzel a kocsival futárkodnak, így 9 literen állt a mérő (sikerült levinnem 8,8-ra) ettől függetlenül simán el lehetne járni vele 6literrel, csak figyelni kell. (Maradjunk annyiban, hogy 7-7,5 liter reális, 6,8 a gyári adat. - Kalti) Tehát a három legfontosabb dolog, motor, váltó, fotómű, teljesen jó, hibátlanul vett minden akadályt az autó.  Nézzük a belső műanyagokat, mert ez a kedvenc témánk és ha Gyulai-tesvér is mindig megemlíti, hát itt is kötelező :D. Belül mindennek kellemes tapintása van, nem kopog, bár nem is puha, mint ahogy az alsóközép kategóriás  modellektől megszoktuk. (Ültem SX4-ben, emlékeim szerint tapintásra ugyanolyan rideg mint a Swiftemben, viszont puhának néz ki. De nem kell kopogtatni a műszerfalat. - Kalti) A belső tér semmitmondó. Igazából minden meg van benne ami kell, de semmivel sem több vagy kevesebb, nem vitték túlzásba a Suzukinál, bár ez nem is volt fullos. Van benne CD-s mp3-as rádió (viszonylag jó hangzással), két elektromos ablak, fűthető tükrök, légkondi és hát ma már megszokott multifunkciós kormány (nekem nagyon bejött, én azelőtt még nem próbáltam ilyet hosszú távon). A nagy szélvédő és a magas üléspozíció miatt nagy helyérzetünk van az autóban. Nagyjából egy anyukának és két gyereknek, megfelelő méretű. Csomagtartója elég nagy a mindennapi használathoz, de akár még pár napi csomagjainkat is kényelmesen elnyeli.

Összességében nagyon kellemes ez az SX4, én személy szerint szívesen el tudnék vele járni mindenhova. Rengeteg dolgot a Swiftből vettek át, ilyen pl. a váltókar, kormány. Én nagyon kellemeset csalódtam benne. Sajnos képem nincs konkrétan erről az autóról, mert mire odáig jutottam, hogy lefotózzam, addigra lecserélték egy Swiftre.  (A képeken nem a tesztpéldány szerepel, netről vadásztama képeket. - Kalti)

 

Árpád( Aki piros swiftel jár)

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr91992325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szanszika 2009.03.10. 18:34:28

Mostanában ígyis üldöznek az edzőcipő formájú SX4-ek... Most itt is ezt olvasom... Lehet, hogy ez egy égi jel és el kell fogadnom..?

Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád) 2009.03.12. 12:56:28

Köszi Szandi.Végre valaki!!!!!

Amúgy kicsit vicces ez a nagyotnövősszöveg:-))))
Nem bántás csak hát érted.......


A gond pedig az hogy mindenki azt hiszi el amit mondanak, és ha a szart mondják, akkor azt hiszik el. Ha azt mondják hogy minden fasza, akkor azt fogja mindenki hinni. Lásd gazdasági világválság..

SX4-es cikk pedig jó.
süti beállítások módosítása