Bizony, meg van az első 40 ezer km a Fordban. Illetve már egy ezressel több, csak eddig nem volt alkamam posztot csinálni belőle. De a lényegen ez semmit se változtat - a Sárga továbbra is hibátlanul működik (hibátlanabbul, mint új korában).
40 ezer km nem kevés szűk 11 hónap alatt, de persze kiemelkedően soknak se mondható. Hogy mi a tapasztalat? Amióta megcsinálták a hibás futóművet azóta sokkal könnyebb a kormányzás (nyilván nem feszü össze semmi), nem húz jobbra, mindenhol megy szépen egyenesen, semmi kotyogás, szitálás, bár középállásban néha túl könnyűnek érződik a kormány - főleg autópályán feltűnő. De ez mindegy, így hát futómű és kormány berendezés kipiálva.
A motor ugyanolyan lendülettel megy, mint újkorában, ha nyomod húz, ha nem nyomod akkor is. Szinte azonnal reagál, 1500-tól tekintélyes nyomatékkal dolgozik, mind e mellett beéri 7,9-8,1 liter gázolajjal száz kilométerenként, ami a 60 literes üzemanyag tartállyal együtt úgy 730-750 kilométeres hatótávot eredményez. Furcsa hangok, zörgések a motor irányából nincsenek, a váltó is ugyanúgy teszi a dolgát mint egy évvel ezelőtt tette, szóval a motor, erőátvitel rubrika is pipa.
Belül a - kosztól - folyamatosan szürkülő ülésektől eltekintve semmi jel nem utal a használatra, amíg áll az autó. Kormány, váltó nem kopott, minden gombja megvan, a műanyagok nem sérültek. Amint elindulunk azonnal koncertbe kezd az autó, pedig a rádiót még be se kapcsoltuk. Mindenhol zörög, ciripel valami műanyag, leginkább az A oszlop felől, meg talán a jobb oldali B oszloptól, de minden gödörnél máshonnan, ez a két zajforrás azonban állandó. Merevnek nem nevezhető a kasztni, padkára állásnál azonnal nyekeregni kezd mindenhol, valószínűleg ez a "merevség" tehet arról, hogy mindenhol zörög. A hangszigetelés nem lett több, továbbra is úgy 110-ig használható kényelmesen az autó, autópálya tempónál már megterheli az embert a folyamatos motor- és szélzaj. Szumma: utastér is OK.
Hogy mi történt vele ennyi idő alatt? Megélt egy költözést, rengeteg autópályázást és városban cikázást, rémes minőségű földutakat, 4-5 mázsányi teher sem idegen számára. Mégis hibátlanul teljesít, eszébe se jut az embernek, hogy lesz olyan, hogy egy reggel nem indul. Kívülről persze látszik rajta a használat, elhagytunk egy dísztárcsát, majd pótoltuk, aztán elhagytuk még egyet, na azt még nem pótoltuk. Berozsdásodott a kipufogó vége és a vonóhorog is rozsdaszínű (persze mindkettő csak felületi, CIF-t neki), a hatalmas homlokfelületnek hála gyűjt minden kavicsot, a fényezés tele van gödrökkel és szürke foltokkal, továbbá túl vagyunk egy szélvédő cserén is. Ja, elkezdett repedezni és egy körömnyi felületen már le is esett a hűtőrács "krómja".
A csomagtér padlóburkolata ha jól emlékszem az előbb említett költözés során kiszakadt, egyébként ott is újszerű állapotok uralkodnak. A futómű hibáról írtam, amikor aktuális volt, valamint a gyárilag fordítva felhelyezett ajtótömítéseket is említettem. Hogy mit kellett cserélni rajta?
Egy darab biztosítékot, hála a fordítva bekötött vonóhorognak. Csókolom.
Mi mondtuk: