"A programról még folynak az egyeztetések, és a költségvetésre gyakorolt hatásáról is most készülnek a számítások, de az sem kizárt, hogy fedezethiány miatt mégis elvetik. Ma a Magyarországon értékesített személygépkocsiknak 10 százaléka hazai gyártású, 90 százalékuk import. Egy hasonló konstrukció tehát nagy valószínűséggel − a behozatal magas aránya miatt − az Európai Unió más országainak foglalkoztatásához, munkahelyeinek megtartásához járulna hozzá, miközben a kereslet általános serkentése miatt akár áremelkedéshez is vezethet − gondolja a gazdasági tárca."
Totalcar, 2009 városi legendái, 2009. május 3., vasárnap 0:53
Tehát, a magyar "okosok" megint nagyot alkotnak, gratulálok. Egyébként az újautó vásárlással kapcsolatos támogatásról van szó, csak a tisztán látás végett. Ha támogatjuk itthon az új autók eladását, azzal az EU egyéb országait segítjuk. Eddig korrekt. És ez kinek fáj? Attól, hogy nem adunk támogatást, nem fog nőni a 10%-os aránya a hazai gyártású gépjárműveknek. Arra gondolhatnának, hogy az EU-tól kapjuk a pénzt, az EU-ba tartozunk, éppen ezért valamilyen szinten közös a kassza... Ergo az EU foglalkoztatottsága - ha áttételesen is - de érdekünk.
Barmok.
Mi mondtuk: