Itt is én vagyok:

IndaFotó - Kalti képei

Mi mondtuk:

2009.05.03. 21:49 Kalti

Dögöljön meg a szomszéd lova is?

"A programról még folynak az egyeztetések, és a költségvetésre gyakorolt hatásáról is most készülnek a számítások, de az sem kizárt, hogy fedezethiány miatt mégis elvetik. Ma a Magyarországon értékesített személygépkocsiknak 10 százaléka hazai gyártású, 90 százalékuk import. Egy hasonló konstrukció tehát nagy valószínűséggel − a behozatal magas aránya miatt − az Európai Unió más országainak foglalkoztatásához, munkahelyeinek megtartásához járulna hozzá, miközben a kereslet általános serkentése miatt akár áremelkedéshez is vezethet − gondolja a gazdasági tárca."

Totalcar, 2009 városi legendái, 2009. május 3., vasárnap 0:53

Tehát, a magyar "okosok" megint nagyot alkotnak, gratulálok. Egyébként az újautó vásárlással kapcsolatos támogatásról van szó, csak a tisztán látás végett. Ha támogatjuk itthon az új autók eladását, azzal az EU egyéb országait segítjuk. Eddig korrekt. És ez kinek fáj? Attól, hogy nem adunk támogatást, nem fog nőni a 10%-os aránya a hazai gyártású gépjárműveknek. Arra gondolhatnának, hogy az EU-tól kapjuk a pénzt, az EU-ba tartozunk, éppen ezért valamilyen szinten közös a kassza... Ergo az EU foglalkoztatottsága - ha áttételesen is - de érdekünk.

Barmok.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr401101132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bánáti 2009.05.04. 12:23:31

a jol értelemezem(ami nem biztos) a lényegét a dolognak akkor nincs igazad kalti.

tehát: itthon készült autók támogatása (nyíl) bejönnek hozzánk gyárak mert megéri (nyíl) itthon adóztatjuk meg őket(pénz) (nyíl) több ember fogja venni az ő márkájukat ami még így is drágább mint az átlag de az ár/érték közelebb kerül egymáshoz (nyíl) drágább autó nagyobb adó (nyíl) és gyakorlatilag vissza is jött a kiadott pénz mivel még munkahelyeket is teremtettek tehát segély kifizetés helyett még a dolgozok pénzét is megadóztatják
már megérte
ráadásul a következő választásokon fel is hozhatják hogy ők mekkora királyok:D

Kalti · http://kalti.blog.hu 2009.05.04. 19:26:15

@Bánáti:
Valszeg én nem tisztáztama dolgot:
Öreg hasznát autó + állami 300 ezer forint + márkakereskedői 300 ezer forint + a vevő tőkéje = támogatott új autó

Tehát nem a gyártástámogatásról, hanem a vásárlás támogatásról van szó. Új gyárak telepítéséről szó nincs, autócsere támogatás van. De mivel mi kevés autót gyártunk (Suzuki, kevés Audi), ezért mi arra a kevésre se adunk támogatást, azt meg, hogy az EU-ban működő gyárakat támogassuk, mert abból még hasznunk is ehet, azt már senki nem veszi észre.
Egyébként a Németeknél ez a rendszer úgy működik, hogy az X évnél idősebb és/vagy EURO2 normát teljesítő autókra adnak támogatást.

Ergo:
-fiatalodik az autópark (tök lényegtelen)
-környezetbarátabb autók veszik át a szívódízel kettesgolfok helyét
-ennek következtében csökken a légszennyezés, amire azért bármennyire is azt mondjuk, hogy leszarom, meg csak a média fújja fel, itt van. Saját bőrünkön (bocs, orrunkban) érezzük. Szóval hosszútávon valszeg kifizetődő De a jó magyar politikus ugye csak a saját pénztárcájáig lát, 15 évre előre már nem gondolkozik.

Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád) 2009.05.05. 20:34:19

Kedves mindenki.
Alapvetően ott van a gond, hogy azok az autógyárak amik betelepültek, cégfelépítésük, és munkahelyteremtésük miatt 5-évig szinte semmit sem adóznak, ill 5és után, csinálnak egy új fejlesztést, és akkortól sem......így tovább. Pl az Audi támogatja a Széchenyit győrben, és így nem adózik annyit amennyit kéne. Ez tök jó, csak nincs arányban a nemadózás, és a beruházás.
Másodsorban pedig a gond az hogy az új autó támogatáskor, nem minden esetben oldják meg a régi autó problémáját. Ez gond Németországban is azért van az a sok olcsó Német/Osztrák/Angol stb behozott autó. Mert 10-éves autót még nem adunk le a bontóba nemde?????

Kalti · http://kalti.blog.hu 2009.05.05. 20:57:45

Igen, ez így igaz, 5 évig valóban államilag engedélyezett módon kibújnak az adózás alól a betelepült vállalatok. 5 év múlva a cég megszűnik, létrejön egy másik, és ugyanúgy nem adózik. Akkora kiskapu, hogy a Nimitz beférne rajta, sajnos.

Az Audi azt hiszem kivétel, ők valóban nem adóznak arányosan, viszont ők már középiskolák 2. osztályában kiszemelik a leendő dolgozókat. Munkahelyet létesítenek, ami áttételesen is, de adót jelent.

A "roncsautó" (10 évesen roncs, hehh) elhelyezése pedig valóban nem megoldott, de mindenki nagyon jól tudja, hogy nyugatról ide kerülnek a használt autók, mi használjuk őket újabb 10 évig, mennek át Romániába, Ukrajnába, meg a balkánba, ők használják még 10 évig, aztán megy az araboknak. Ezzel lényegében meg is oldódott a roncsautó probléma, a sivatagban meg elférnek, nem?

Ja, örülök, hogy sikerült végre gondolkoznunk, és nem rögtön beszólogatni. Szeretem amikor vitaindító a poszt:D

Bánáti 2009.05.09. 17:08:24

csak azt nem értem mért jo ha az EU-t támogatjuk.
mert más beszolthatna hogy mi is támogassuk már. de ezt mindenki tudja hogy mi vagyunk az az ország aki majdnem 0-át rak be és közel 100%nyi lóvét vesz ki. az másnak lehet szar de szerintem nekünk ennél jobb nem is lehetne.
süti beállítások módosítása