Itt is én vagyok:

IndaFotó - Kalti képei

Mi mondtuk:

2009.11.30. 14:04 Kalti

Hajónaplónak...

Címkék: napló tapasztalat astra ivb

Eléggé ütős-vágós hónapra sikerült ez a November IV. Béla számára. A szokott 5-600 km-nél kicsit több került bele, szűk egy ezres, nem éppen kímélő stílusban. Látszik ez persze a fogyasztáson is, meg rá kellett jönnöm pár dologra. Amit tudtam eddig is mondjuk, de most nagyon hangúslyossá vált a használat során.

Menjünk szép sorban. Fogyasztás. A nyári 7,2-7,5 l/100 km átlag jócskán feljebb kúszott. Valószínűleg a szivató az, ami ennyire betesz neki, a hajnali 8 km nem elég neki arra, hogy be tudjon melegedni. Aztán hazafele ugyanez, egész napos állás után. Magyarán a 8 kilométer felét szivatóval teszem meg, oda-vissza. Pontos átlagot, tankolásos módszerrel nem számoltam még, de a napi kilométer számláló és az üzemanyagszintjelzőre alapozva... Fájdalmas 9 liternél járok nagyjából, az 1,4-es Astrával. 

Jó, a 9 liter természetesen nem csak a szivató érdeme, a szokásosnál jóval többet mentem városban, ami ugye köztudottan fogyasztás gyilkos. Ráadásul valahogy mindig úgy jött ki a lépés, hogy kicsit késésben voltam, így a kelleténél nehezebb jobb lábbal közlekedtem. 

Persze nem csak a késés miatt. Adódott úgy nem egyszer, hogy 4-5 személlyel, vagy 250 kiló papírral megrakva csattogtunk Budapest utcáin. 1200 kiló 90 lóerővel nem a legjobb párosítás, de egy személlyel, üresen azért lehet vele tartani a tempót. Ilyenkor is hiányzik persze egy kis tartalék, de biztonságosan lehet vele előzni és a lámpánál is szépen ki lehet lőni, csak merni kell nyomni neki. Terhelve viszont nem megy máshogy, csak szemkinyomós módszerrel, kegyetlenül nyomni kell neki ahhoz, hogy haladni lehessen vele. Hát ez van. Mivel alapvetően egyedül használom, nem zavar, ezt a pár alkalmat meg kibírom így is. Nem rendszeres hogy ennyire ki legyen használva az autó. 

Ezt leszámítva azonban semmi probléma az autóval, továbbra is kopog és rángat, 90 ezres szervíznél szeretném orvosolni ezeket a problémákat. Addig még bő 1000 km, azt kibírjuk így. Imádom hogy rossz úton se kezd hatalmas lármázásba az autó, csak a saját cuccaim zörögnek benne, meg néha a jobb első ablak, azt szét kéne bontani valamikor. Ja igen, ami még fontos: nem eszi az olajat. Így, lassan 100 ezer km körül az Ecotec motorok szeretik elkezdeni zabálni az olajat, az eddig megtett 3500 km alatt nagyjából 0,5-1,5 decit nyalogatott el, amit még el tudok neki nézni. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr701563387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása