Gyakran hangzik el egy drágább autó kapcsán, hogy "nincs elég presztízse" vagy, hogy "azért kerül ennyibe, mert presztízs autó". De mi a francért mondjuk azt valamire, hogy presztízs?
Mindenki által ismert presztízs márka a nagy német hármas: Mercedes-Benz, Audi, BMW. Ezek közül az Audi lehet talán a kakukktojás, hiszen prémiummárkává csak a '80-as évek környékén lépett elő, előtte nem volt több funkcionális és megbízható autókat gyártó cégnél. A Mercedes és a BMW azonban szép múltra tekinthet vissza, így megalapozottak velük szemben az elvárások. De mit is várunk tőlük?
Külső értékeket tekintve időtállóságot, mégis mondernséget. Legyen egyszerre indiviualista és szolíd. Legyen tökéletes a harmónia és érezzük a legapróbb részlet kimunkáltságát. És amik a külsőre jellemzők, azok jellemzők a belsőre is. De mindjárt elmagyarázom, miért. Technika terén pedig egyértelműen a legmodernebbet, legelőremutatóbbat keresi autójában az, aki prémium márkák között válogat.
Ezekhez persze szükséges valami. Pénz. Ezek az autók drágán, számunkra talán elérhetetlen ligában játszanak. A vásárló megveszi az autót, természetesen túlárazva, hatalmas haszonnal eladva. A hatalmas haszonból pedig futja a különböző játékszerek fejlesztésére. Olcsó autóban éppen ezért ne is keressünk ilyen apróságokat.
Tehát a kulcsszó egyrészt az individualizmus, és valahol talán ebből következően a részletesség. Aki képes az autóvásárlásra 20-30-sok milliót áldozni, az elvárja, hogy autója egyedi legyen, ne jöhessen vele szembe egy tökéletesen ugyanolyan. Ebből kifolyólag legyen olyan, mint ő maga. Ehhez pedig aprólékos kidolgozottság kell. Olyan extrák, amikre nem gondolnánk.
Nem rég, talán egy BMW 5GT teszt kapcsán olvastam legutóbb olyan beállításról, ami eszembe nem jutna. Karcsiárpi értelemszerűen lefogják szólni. De ha az előbb elkezdett gondolatmenettel azonosultok kicsit, akkor rájöttök, hogy nem hülyeség. Pontosabban az, de a presztízshez kellenek az ilyen hülyeségek. NA szóval, a menüből állítható a kilépőfény erőssége. Hülyeség, mi? MIért lenne az? Az ilyen apró beállítások miatt érzi azt az ember, hogy az az autó az ÖVÉ. És itt ez a lényeg. HOgy az autó a saját legyen, az autó én magam legyek. Hogy mindenben alkalmazkodni tudjon hozzám. Ebben az árkategóriában ez az elvárás. 40 ponton állítható ülés, állítható külső-belső fények, a lehető legtöbb eszköz automatizálása, elektromos mozgatása. Példának okáért, a hátsó ülések elektromos ledöntése. Mennyivel elegánsabb és kényelmesebb megnyomni egy gombot és hallgatni a zümmögést, mint bemászni és hajtogatni? Ugyeugye? 30 milliónál ez már a minimum.
Ezek megint tipikusan azok a dolgok, amik egy helyváltoztató eszköznél nem szmítanak. Kormány, pedál, ülés van, a motor beindul, az megy, megáll. De ezek az autók már nem arról szólnak... Itt mozgó otthonokat, kastélyokat kell létrehozni. Hogy minden kifinomult, precíz, szmélyre szabott legyen. Mint egy méretre készített Boss öltöny...
Mi mondtuk: