Itt is én vagyok:

IndaFotó - Kalti képei

Mi mondtuk:

2010.01.17. 12:16 Kalti

Mitől presztízs?

Címkék: vélemény

Gyakran hangzik el egy drágább autó kapcsán, hogy "nincs elég presztízse" vagy, hogy "azért kerül ennyibe, mert presztízs autó". De mi a francért mondjuk azt valamire, hogy presztízs?

Mindenki által ismert presztízs márka a nagy német hármas: Mercedes-Benz, Audi, BMW. Ezek közül az Audi lehet talán a kakukktojás, hiszen prémiummárkává csak a '80-as évek környékén lépett elő, előtte nem volt több funkcionális és megbízható autókat gyártó cégnél. A Mercedes és a BMW azonban szép múltra tekinthet vissza, így megalapozottak velük szemben az elvárások. De mit is várunk tőlük?

Külső értékeket tekintve időtállóságot, mégis mondernséget. Legyen egyszerre indiviualista és szolíd. Legyen tökéletes a harmónia és érezzük a legapróbb részlet kimunkáltságát. És amik a külsőre jellemzők, azok jellemzők  a belsőre is. De mindjárt elmagyarázom, miért. Technika terén pedig egyértelműen a legmodernebbet, legelőremutatóbbat keresi autójában az, aki prémium márkák között válogat.

Ezekhez persze szükséges valami. Pénz. Ezek az autók drágán, számunkra talán elérhetetlen ligában játszanak. A vásárló megveszi az autót, természetesen túlárazva, hatalmas haszonnal eladva. A hatalmas haszonból pedig futja a különböző játékszerek fejlesztésére. Olcsó autóban éppen ezért ne is keressünk ilyen apróságokat. 

Tehát a kulcsszó egyrészt az individualizmus, és valahol talán ebből következően a részletesség. Aki képes az autóvásárlásra 20-30-sok milliót áldozni, az elvárja, hogy autója egyedi legyen, ne jöhessen vele szembe egy tökéletesen ugyanolyan. Ebből kifolyólag legyen olyan, mint ő maga. Ehhez pedig aprólékos kidolgozottság kell. Olyan extrák, amikre nem gondolnánk.

Nem rég, talán egy BMW 5GT teszt kapcsán olvastam legutóbb olyan beállításról, ami eszembe nem jutna. Karcsiárpi értelemszerűen lefogják szólni. De ha az előbb elkezdett gondolatmenettel azonosultok kicsit, akkor rájöttök, hogy nem hülyeség. Pontosabban az, de a presztízshez kellenek az ilyen hülyeségek. NA szóval, a menüből állítható a kilépőfény erőssége. Hülyeség, mi? MIért lenne az? Az ilyen apró beállítások miatt érzi azt az ember, hogy az az autó az ÖVÉ. És itt ez a lényeg. HOgy az autó a saját legyen, az autó én magam legyek. Hogy mindenben alkalmazkodni tudjon hozzám. Ebben az árkategóriában ez az elvárás. 40 ponton állítható ülés, állítható külső-belső fények, a lehető legtöbb eszköz automatizálása, elektromos mozgatása. Példának okáért, a hátsó ülések elektromos ledöntése. Mennyivel elegánsabb és kényelmesebb megnyomni egy gombot és hallgatni a zümmögést, mint bemászni és hajtogatni? Ugyeugye? 30 milliónál ez már a minimum.

Ezek megint tipikusan azok a dolgok, amik egy helyváltoztató eszköznél nem szmítanak. Kormány, pedál, ülés van, a motor beindul, az megy, megáll. De ezek az autók már nem arról szólnak... Itt mozgó otthonokat, kastélyokat kell létrehozni. Hogy minden kifinomult, precíz, szmélyre szabott legyen. Mint egy méretre készített Boss öltöny... 

 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr671678941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Árpi(Aki piros Swiftel jár) 2010.01.19. 19:57:28

Ha mozgó otthont akarsz vegyél lakóautót!!!!!!
Ott van TV meg hütő és konyha is:D:D:D

Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád) 2010.01.19. 19:57:53

Igazad van Kalti. Le fogom szólni. Mert ki az anyám bélrágását érdekli a "kilépőfényerő"????? Le sza*om..Egyszerűen nincs funkciója, és csak arra jó hogy tönkremenjen.
Elektromos hátsőűlésledöntés: Nem hiszem hogy bárkinek letörne a keze ha estleg meg kéne 20N erővel húzni egy szájbabaszott kart, és meg lehet mindent mászás nélkül oldani...
40 ponton állítható űléshez meg annyit hogy nem faszság de mivel nem csinálnak olyan méretű és puhaságú űléseket mint 80-90es évek Amerikájában ezért sosem lesz olyan kényelmes pedig az nem ezer ponton állítható. Persze ennek biztonsági okai vannak nem pedig kényelemre törekvési ezt tudom.
Én nem vagyok barátja a bálnamergának 50 milláért, mert abból már értelmes dolgokat is lehet csinálni. Ettől függetlenül kiadnék akár ennyi pénzt is autóra ha megtehetném, de az biztos hogy nem ilyen lenne hanem valami extra nem egy sablon. Mert hiába más az én A8-am mint a másé, ha ránézek nekem mind ugyan olyan, még a szürke, fekete, sötétkék között sincs sok különbség....

Persze vennék luxusautót de nem ilyen klasszikus presztízsmárkát, hanem valami kisszériás csodát, vagy idősebb kuriózumot ami ténylegesen érték.
Szerintem egyébként napi közlekedésben nem tud többet adni egy 50 millás valami mint egy 4-5 milliós néhány éves nem olyan feltünő, ugyan olyan kategóriás nem presztízs gép. Nekem legalábbis. Mondjuk én nem vagyok újautó párti, nekem attól nem jelent többet egy autó hogy új, sokkal fontosabb az hogy ki tud e alakulni az autóval a "kölcsönös szimpátia", jól érzem e magam benne, megfelel e nekem vagy nem. Ha nem akkor nincs is értelme erölködni.....

Kalti · http://kalti.blog.hu 2010.01.20. 18:42:18

Akkor megpróbálom a lehető legrövedebben megfogalmazni.
A presztízs a hétköznapi életben teljesen felesleges ketyerék minél nagyobb számban történő belezsúfolása az autóba.
Azonban hétvégén a haveroknak mutogatni, hogy magát hajtogatja el az ülés, vagy hogy este más színű a belső hangualtvilágítás, mint napközben, jó szórakozás.
Gazdagoknak.
süti beállítások módosítása