Itt is én vagyok:

IndaFotó - Kalti képei

Mi mondtuk:

2008.06.07. 18:41 Kalti

Teszt: Ford Tourneo Connect 1,8 TDCi

Címkék: teszt ford 1 connect 8 tourneo tdci

A történet ott ért ugye véget, hogy csóró Opelt felborították, és majd jön az új autó. Hát megjött.



1,8 TDCI, piros a CI, tehát a közepes teljesítményű doboz került hozzánk, ami számszerűsítve 90 lóerőt jelent. A gyengébbik 75, a legcombosabb meg 110 lovat tudhat magáénak. A 75 lovas motor egyszerűen katasztrófa lehet, nem tudom mennyire tudja mozgásban tartani az autót, a gyár által megadott végsebesség 143 km óránként, tgondolom alatta sem túl virgonc. Erre csak abból következtetek, ahogy a miénk megy. Jó, nem mondom, hogy szar, de nem egy húbammeg. Az üresen is 1,5 tonna feletti tömeg és a szélcsatornát sose látott kasztni megteszi a hátását. A mai turbódízelekkel ellentétben itt nincs turbószakadék, ellenben van korom. 1500-as fordulatszám környékétől már szépen húz, lényegében 1600-3500 között ugyanúgy húz. 1750-nél már leadja a 220 Nm-t. 90-nél ötödikben szépen megindul, hülyének kell lenni ahhoz, hogy az ember cinkes helyzetbe kerüljön vele előzés szempontjából.



Az autót beindítva teherautós kerregés tölti be a dobozt, de a kellemesebb fajtából. Aztán ha az ember elkezdi rugdosni a gázpedált, beleremeg az egész autó. Mintha kirázná a hideg. Menet közben a zajszint számottevően emelkedik, 100-ig tűrhető, 130-nál már zavaró a motor hangja, így legalább nem érvényesül a szél-, és futóműzaj. Szélzaj márpedig van, mert annak lennie kell ilyen "érodinamika" mellett. Az autó olyannyira áramvonaltalan, hogy a tükör és a kasztni között berepülnek a szárnyasok, ergó az első ajtók tele vannak bogárral. 30-40 centi hosszú bogarakkal. Muhaha. Az osztott, igazi "nagyteherautós" tükör pedig jó dolog, de eleinte zavaró - meg kell tanulni különválasztani a két képet egymástól. Felül másfél tenyérni sima tükör van, alatta pedig egy durván 5*10 cm-es domború, amiben mindent lát az ember. Szűk helyre tolatásnál, padka, vagy egyéb alacsony tárgyak közelében, városi forgalomban baromi jó dolog. Csak furcsa kicsit a kettő együtt, de mondom, meg kell szokni.



Bent is visszaköszön a teherautós alap, egyszerű, könnyen tisztán tartható anyagokból építkező, megleptéstől mentes műszerfal fogad. A szinte függőleges oldalablakoknak és a hatalmas szélvédőnek hála az autó úszik a fényben, baromi otthonos, amire rátesz egy lapáttal a két tónusú műszerfal. Felül fekete, hogy ne tükröződjék a szélvédőben, alul pedig krém színű - bár nem a legszebb. És van egy harmadik szín, a gagyi krém szín, ami a rádió és szellőzéskapcsolók környékén van. Nem értem miért nem lehetett fekete.
Nehéz eldönteni melyik jobb; vezetni, vagy valahol fetrengeni az autóban. A vezetőnek jó dolga van, férfias  mértékben szervózott kormány, gerinctámaszos ülés, kartámasz (olyan, ami tényleg használható), a már említett tükrök kényelmessé teszik a vezetést. Utasként nélkülözni kell ugyan a kartámaszt, de aki annyira támaszkodni akar annak ott van az ajtópanel, jó széles, baromi kényelmesen lehet rajta könyökölni. Király. Hátul meg... Egy autóban sem volt még ilyen jó hátul ülni. Jó pár centivel az elsők fölött vannak az ülések, így mindent látni. Előre el lehet nézni a vezető feje mellett bal oldalon, az ember közben látja a műszereket is, és a domború tükrökből hátrafele is jó kilátás nyílik.  Ezt kapjuk az autó méretéhez képest szűkös lábtérért cserébe. Kár, hogy nem nyitható a tolóajtó ablaka, csak a hátsó pillangó ablakok. Azokat majd valahogy motorizálni kéne, a Chrysler Voyagerekben is meg volt oldva, ebbe se lehet nagy kunszt.



A csomagtartó térfogatáról sehol nincs információ, 6-700 liter körül lehet. Avatatlan szemek elől raktér roló óvja a csomagokat, ha meg kevés lenne a hely, az ülések előbuktathatók, valamint nagy küzdelem árán kivehetők. Ekkor 2,26 m3 áll rendelkezésünkre. Az élhetőséget javítja, hogy az utastérben rengeteg zseb, rekesz, akasztó szatyornak, és 3 darab 12 voltos csati van.



Az itthon fellelhető autók közül ez a második helyet nyeri el, a másik kettőt kitalálhatja mindenki. 5,4 millió forint nem kevés, De az ember egy abszolút minden célra megfelelő, viszonylag jól felszerelt autót kap, hatalmas csomag-, és utastérrel, no meg nagyon jó megjelenéssel. Ennyibe belefért a klíma, az elektromos ablak, fűtött első(!)-hátsó szélvédő, elektromos tükör, ködlámpa, CD-s rádió. Ezen kívül nem sok minden kellhet még egy autóba. Két nagy hiba azért akad... Na jó, nem nagy, megszokás kérdése. Az Opel után ebből hiányzik. Nincs benne fedélzeti számítógép, így nem tudni se az átlagfogyasztást, se a megtehető utat, és ami a legfájóbb: a hőmérsékletet sem. Muszáj lesz valami olcsó vackot belegányolni. A másik pedig az elektromos ablakokkal kapcsolatos. Szép dolog, hogy van, de jó lenne ha automata lenne, pláne, hogy lassan működik. Nem egetverő problémák, de hiányoznak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr74508561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása