Itt is én vagyok:

IndaFotó - Kalti képei

Mi mondtuk:

2008.08.19. 20:06 Kalti

Sport futómű

Címkék: tatabánya ford connect futómű szervíz vonóhorog tourneo

Nos hát igen, volt itt ez a kis nyári szünet... Én sem terveztem, de egyszerűen nem volt időm, energiám, kreativitásom leülni és blogolni, szóval öntudatlanul is elrendeltem egy kis pihenőt. Mostantól talán több poszt fog születni, úgy érzem mostanság lesz miről írnom. De először is a mai napom.


Van ugye nekünk ez a szép sárga Fordunk. 0 km-es kora óta húz jobbra, utánaolvastam több helyen és mint kiderült ez típushiba. Gondoltuk elvisszük futóműállításra, és minden jó lesz. Meg ha már szervízbe megyünk, megcsináltatjuk a vonóhorgot, mert a jobb oldali helyzetjelző és index csatlakozó össze volt cserélve. Elmentünk Tatabányára, ahol átvették apuék a több tucatnyi cégautót, itt elég gyorsak és tényleg segítőkészek. Mondták, hogy 1,5 óra a futómű, meg fél óra a vonóhorog. Beletörődtünk, vártunk, nézelődtünk.

Apu közben szólt a hölgynek aki intézte az autót, hogy nagy unalmunkban kipróbálnánk egy Kugát. Állt egy az udvaron, 2.0 TDCI, összekrékhajtás, full-full extra. Jó volt, szép volt, nem vezettem. De nem is hiányzott, és nem lettem belé szerelmes. Lélektelen. Viszont hátul baromi magasan ül benne az ember. már-már zavaróan.

 

A gépi koffein és az asztalra kiszórt áprilisi napi-hetilapok kellően lezsibbasztották az agyunkat, de letelt a két óra. Jött egy úr a munkafelvétel osztályról, hozott két lapot. Futómű. Van egy kis gáz, nem lehet beállítani. Ugyanis nem jó futómű van az autó alatt. Röhögés.

A Tourneo/Transit Connectből létezik rövid-alacsony, mint a miénk. Ezt hívják SWB-nek. (Short Wheel Base) Meg van ebből hosszú-magas,  cirka 30, 15 centi plusszal.  Ez pedig az LWB, mint Long Wheel Base. Na mármost, a két autó önsúlya és terhelhetősége eltér, ezért más futóművet kapnak, elöl-hátul.Értelemszerűen kicsit keményebb és feszesebb jár az LWB-hez. A mi Sárgaságunk pedig hiába SWB, LWB futóművel fut. Jó mi? Úgyhogy most elindul a levelezés a Ford hazai vezérképviseletével, hogy kéne új futómű. Szerintem sírni fognak a röhögéstől. Itthon jutott eszembe, hogy lényegében most sport futómű van a gép alatt, ami nem feltétlenül baj, mert nem ráz és nem dobál, viszont húz jobbra az autó. Nem kicsit. Szóval hazajöttünk, makacsul jobbra húzó futóművel, de immár helyesen bekötött vonóhorog csatlakozóval.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalti.blog.hu/api/trackback/id/tr72623642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása